2011. február 13-án ismét egy történelmi jelentőségű pillanathoz érkezett a Boeing, hiszen ezen a napon, több mint 10 000 vendég előtt mutatták be az amerikai repülőgépgyártó történetének eddigi legnagyobb utasszállítóját, a 747-8 Intercontinentalt. A jeles eseménynek a Boeing everetti gyára adott otthont, ahol a gép mellett a Boeing a már megszokott kék-fehér festésének is búcsút intett: az új Jumbo-t méretei mellett a vörös-narancssárga „ruhája” tette még látványosabbá.
A kizárólag a 747-8 Intercontinental típust díszítő új festéssel a gyártó azon kulcsfontosságú vásárlói előtt kíván tisztelegni, melyek kultúrájában a napfelkelte vörös és narancssárga színei a gazdagságot és a szerencsét szimbolizálják. A Boeing nem titkolt szándéka, hogy a 747-8I legnagyobb piacának predesztinált ázsiai légitársaságokat is meghódítsa az Airbus A380-as riválisaként is számon tartott új Jumbo-val. Elődjéhez, a 747-400-ashoz képest 5,6 méterrel hosszabb 747-8 Intercontinental újdonságai közül a bemutató ünnepségen – többek között - a modern kialakítású, különleges szárnyakat, a korszerü avionikát, a 787 Dreamliner ihlette belső kialakítást, valamint az új General Electric GEnx-2B hajtómüveket méltatta a Boeing Commercial Airplanes elnöke, Jim Albaugh.
A 76,3 méter hosszú, 14 800 kilométer hatótávolságú, 442 250 kilogramm maximális felszálló súlyú Intercontinental üzemeltetési költségei 12%-kal csökkentek, üzemanyag-felhasználása 16%-kal, zaj- és károsanyag-kibocsátása pedig 16%, illetve 30%-kal kedvezőbb, mint a 747-400-asé. A 2005-ben indított 747-8 program, az utas- és a teherszállító változat kapcsán is hosszú évek kálváriáját zárta le, hiszen a Boeing ebben a repülőgép kategóriában közel egy évtizedig nem hozott döntést egy új típus fejlesztésére vonatkozóan.
Az első 747-8 Intercontinental összeszerelése 2010. május 8-án vette kezdetét, a mostani bemutatást követően szüzfelszállását kora tavaszra tervezik. A légitársaságok közül elsőként – várhatóan 2012 elején - a Lufthansa veheti át a Boeing meghosszabbított törzsü 747-esét, melyből húsz darabot rendeltek. Az eredetileg 467 utasnak helyet biztosító 747-8 I-t a német légitársaság háromosztályos elrendezésben, 386 üléssel rendelte meg. A Lufthansa mellett egy VIP vásárló, valamint a Korean Air is rendelt a típusból, melyre eddig már 33 konkrét megrendelés érkezett.
A jobb ügyfélélmény és kiszolgálás érdekében a Wizz Air változtatásokat vezetett be, hogy az utasok könnyebben hozzáférjenek az ügyfélszolgálathoz.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.