2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Tesztelték az új Boeing 747-8 Intercontinental hajtóműveit

JETfly  |  2011. 03. 09., 11:55

2011. március 8-án, a Boeing everetti központjában hajtották végre a 747-es repülőgépcsalád legújabb tagjának, a 747-8 Intercontinental első hajtómű indítását. A gyártó történetének legnagyobb utasszállítója az erőforrások tesztjét követően egy újabb lépéssel közelebb került az első repüléséhez.

A 747-es program alelnöke, Elizabeth Lund a hajtómüvek tesztelését követően elmondta, hogy „az erőforrások és a repülőgép integrált rendszerei is az előzetes elvárások szerint teljesítettek, minden rendben zajlott, így tovább folytatódhatnak az előkészületek a 747-8I első felszállásához.” Az első General Electric GEnx-2B hajtómüvet helyi idő szerint 11:57 perckor indították be, a teljes tesztelés közel 2 óra 45 percet vett igénybe. Az eltelt idő alatt a négy hajtómüvet különböző teljesítményeken müködtették, mely lehetőséget nyújtott a kapcsolódó rendszerek megfelelő müködésének ellenőrzéséhez. Az erőforrások leállítását és átvizsgálását követően kezdődhetett meg a kapott eredmények kiértékelése, mely után következhet a GEnx-2B újabb próbatétele.

747-8I GEnx-2B hajtómü

A speciálisan a 747-8 Intercontinentalhoz optimalizált hajtómünek köszönhetően a Boeing új típusánál – elődjéhez képest - jelentősen csökkentek a zaj- és károsanyag-kibocsátási mutatók, mindemellett a GEnx-2B gazdaságos üzemenyag-felhasználása a legalacsonyabb üzemeltetési költséget biztosítja a leendő üzemeltetők számára.

Az amerikai repülőgépgyártó 2011. február 13-án, több mint 10 000 vendég előtt mutatta be Everettben az új 747-8 Intercontinentalt, melyre ez idáig 33 konkrét megrendelés érkezett. Ez a szám várhatóan hamarosan tovább növekszik, hiszen a típus első kínai vásárlójaként az Air China légitársaság a napokban írt alá megállapodást öt darab új Jumbo megvásárlásáról. Az üzlet létrejöttéhez még a kínai kormány beleegyezése is szükséges, ezt követően azonban a világ egyik legnagyobb légitársaságává fejlődő Air China a legújabb 747-essel bővítheti meglévő flottáját. A kínai légitársaság számára nem ismeretlen a típus, hiszen már az 1980-as évek óta üzemeltetik a népszerü 747-eseket. Az új Intercontinental utasszállítóval nemzetközi útvonalhálózatukat kívánják bővíteni.

Az új 747-8 Intercontinental

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.