2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Kereskedelmi forgalomba állt az első Szuhoj Superjet 100

JETfly  |  2011. 04. 22., 10:17

Két nappal az örmény Armavia légitársaságnak történő leszállítása után kereskedelmi forgalomba állították az első Szuhoj Superjet 100 típusú utasszállítót (SN 95007). Az új repülőgép (U8508 járat), fedélzetén 90 utassal, 2011. április 21-én teljesítette első kereskedelmi repülését a Jereván - Moszkva útvonalon.

Az Armavia légitársaság első Superjet 100 utasszállítója 2 óra 55 perc repülés után, helyi idő szerint 4 óra 45 perckor landolt Seremetyevo repülőterén. Az új Superjet egy Airbus A319-est váltott le az említett útvonalon, és a tervek szerint újabb Superjet járatok nyitása várható majd a jövőben: Jerevánból elérhetővé válik majd a típussal - többek között - Odessza és Szimferopol, a későbbiekben pedig Tel Aviv és Teherán is. A járatok bővítésére várhatóan 2011 júniusától lehet számítani, amikor is a légitársaság átveheti második Superjet 100-asát. Az eredeti tervek szerint az Armavia 2009 elején vehette volna át az első példányt, azonban a program több mint kétéves csúszása miatt a hivatalos átadási ünnepségre csak 2011 áprilisában kerülhetett sor. A Szuhoj bejelentése szerint ebben az évben 14 Superjet leszállítását tervezik, ezek nagy részét az Aeroflot veheti át, de várhatóan 2011 végén a Yakutia légitársaság flottája is bővülhet egy Superjettel.

Armavia Superjet 100

A 75-95 fős kategóriában versenybe szálló Superjet 100-as fejlesztését nyugati partnerek segítségével 2000-ben kezdte meg a Szuhoj, szüzfelszállását 2008. május 19-én teljesítette. Az Embraer és a Bombardier típusok fő riválisaként robbant be a piacra, melyre 2011 elejéig közel 200 megrendelés érkezett. Az új gép végszerelését Komszomolszk-on-Amurban végzik, SaM-146 típusú hajtómüvének tervezéséért és gyártásáért a francia-orosz PowerJet felelős.  

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.