Az Airbus 2011. június 3-án, pénteken jelentette be, hogy törli az A320 Freighter teherszállító programját, és búcsút int a programban szintén érdekelt orosz United Aircraft és Irkut cégektől. Az európai repülőgépgyártó partnereivel együtt azért döntött a P2F (Passenger to Freighter) teherszállító program befagyasztása mellett, mivel a piaci igények alapján továbbra is az utasszállító változatra van a legnagyobb kereslet az A320-as repülőgépcsalád tekintetében.
Az Airbus már elindította az Airbus Freighter Conversion vegyes vállalat felszámolását, melyben az EADS EFW 32%, az Airbus 18%, a United Aircraft és az Irkut pedig egyenlő arányban 50% tulajdonrészt birtokolt. Az eredeti tervek szerint az A320 és A321-es utasszállítók cargo géppé történő átalakítási munkálatait Drezdában, illetve Zsukovszkijban végezték volna. Az új típusból az AerCap rendelt először: a lízingcég 2008 júliusában írta alá a szerződést 30 db AerCap A320/A321 utasszállító A320/A321P2F teherszállítóvá alakításáról.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.