Az elmúlt hetekben számoltunk be lapunkon az első Szuhoj Superjet 100 (SSJ100) típusú utasszállító eddigi kereskedelmi forgalomban eltöltött teljesítményéről. A napvilágra került statisztikai adatok szerint az örmény Armavia légitársaságnál szolgálatban álló első SSJ100 az előzetesen elvárt teljesítményt hozta, az üzemeltető pozitívan nyilatkozott a kezdeti tapasztalatokról. Hamarosan már egy újabb légitársaság, az orosz Aeroflot is nyilatkozhat az SSJ100-asukról, hiszen a napokban átvehették az első példányt.
Oroszország nemzeti légitársasága – a hivatalos átvételi dokumentumok aláírása után - 2011. június 6-án, hétfőn vehette át az első Superjetet, kereskedelmi forgalomba várhatóan június 16-tól állítják a Moszkva-Szentpétervár útvonalon. Az Aeroflot az Armavia után másodikként állíthatja menetrendszerinti forgalomba a 75-95 fős kategóriát képviselő Szuhoj utasszállítót. Az örmény légitársaság 2011. április 21-én a Jereván-Moszkva (Seremetyevo) járattal kezdte meg a típus üzemeltetését.
A gyártó cég átadási ütemterve szerint az Aeroflot flottája idén 10 Superjettel, 2012-ben 12 példánnyal, 2013-ban pedig további 8 darabbal bővülhet. A Superjet 100-as fejlesztését nyugati partnerek segítségével 2000-ben kezdte meg a Szuhoj, szüzfelszállását 2008. május 19-én teljesítette. Az Embraer és a Bombardier típusok fő riválisaként robbant be a piacra, melyre 2011 elejéig közel 200 megrendelés érkezett. Az új gép végszerelését Komszomolszk-on-Amurban végzik, SaM-146 típusú hajtómüvének tervezéséért és gyártásáért a francia-orosz PowerJet felelős.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.