Az elmúlt napokban ismét a hírek középpontjába került az Airbus A380-as utasszállítója: a legfrissebb hírek között olvashatunk a Singapore Airlines egyik A380-asának újabb problémájáról, a hetedik üzemeltetőként belépő China Southern Airlines első óriásgépének átvételéről, valamint a Malaysian Airlines A380-asának leendő célállomásairól is. A típussal kapcsolatos legfrissebb hírekből állítottunk most össze egy csokorra valót Olvasóink számára.
A sort most kezdjük a kellemetlenebb hírrel: az elmúlt hónapokban – ahogy arról lapunkon is beszámoltunk - több kisebb baleset is történt az üzemeltető légitársaságok A380-asaival. A listára most a Singapore Airlines egyik A380-asa ismét feliratkozott. 2011. június 5-én a futómü problémája miatt megszakította útját a Hong Kong-ból Szingapúrba tartó óriásgép: fedélzetén 400 utassal az A380-800-as visszafordult Hong Kongba és biztonságban földet ért, személyi sérülés nem történt. Az utasokat más járatokkal juttatták el választott célállomásukra, a gép pedig a javítási munkálatok elvégzése után repülhetett csak újra Szingapúrba.
A Qantas egyik A380-asának 2010. novemberi hajtómü-meghibásodása után a Singapore Airlines volt az a légitársaság, ami idén hangsúlyozta a 11 darabos Super Jumbo flottájának megbízhatóságát. A sors fintora, hogy ezt követően a SIA A380-asaival is sorra történtek a kisebb balesetek (oldalkormány probléma, illetve elektromos meghibásodás a raktérben), mindezek ellenére, a légitársaság továbbra is jó választásnak tartja korunk legnagyobb utasszállítóját, mely elmondásuk szerint zökkenőmentesen olvadt be a SIA flottájába. Szóvivőjük hozzátette azt is, hogy technikai problémák, még olyan típusokkal is történhetnek, melyek már évtizedek óta szolgálatban állnak, ezért nem kell csodálkozni azon, hogy ez időnként az A380-asnál is előfordul.
Szintén a közelmúltban írtunk arról, hogy hatodik üzemeltetőként a Korean Air vehette át első A380-asát, a sor pedig várhatóan 2011 szeptemberében bővülhet a China Southern Airlines légitársasággal. A Guangzhou székhelyü CSA elnöke a napokban jelentette be, hogy hetedik üzemeltetőként ősszel vehetik át az első óriásgépet, novemberben pedig már a másodikat. A légitársaság öt A380-ast rendelt, melyekkel az Egyesült Államokat és Európát szeretnék meghódítani. Az elnök hozzátette, hogy egyelőre nem tervezik további Super Jumbok megrendelését, ezzel várnak, amíg teljes nem lesz a flotta. A China Southern Airlines az A380-as mellett várhatóan még idén átveheti első Boeing 787 Dreamliner utasszállítóját is, melyeket új célállomásokra kívánnak majd közlekedtetni.
A kínai légitársaság mellett a Malaysia Airlines is rendelt hat darabot az A380-asból, melyből az elsőt várhatóan 2012 áprilisában vehetik át. A MAS leendő, óriásgéppel is elérhető célállomásairól azonban már most is lehet híreket hallani: a vezérigazgató elmondása szerint a malajziai légitársaság első A380-asát várhatóan Londonba közlekedtetik (felváltva a Boeing 747-esét), a további átvett példányokkal pedig Amszterdamot, Sydney-t és Melbourne-t is el kívánják majd érni. Szintén a Malaysia Airlines légitársasággal kapcsolatos friss hírként a napokban hozták nyilvánosságra, hogy 2012-től csatlakozna a oneworld légiszövetséghez.
Napjaink zivataros időjárása kapcsán pedig zárjuk cikkünket az Emirates légitársaság London – Heathrow repülőterére közlekedő A380-asának fotójával: 2011 májusában a Dubajból érkező, leszálláshoz készülődő Airbust sem kímélte a villám. A repülőtér környékén spotterkedő, a villám és az A380-as találkozásának pillanatát pont elkapó Chris Dawson felvételei azóta már bejárták az Internetet. A gép az esetet követően biztonságban földet ért.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.