Hosszú évek munkájának gyümölcsét vehette át a Boeing repülőgépgyártó vállalat képviselete 2011. augusztus 26-án Everettben: ezen a napon ugyanis ünnepélyes keretek között kapták meg az FAA-tól (Federal Aviation Administration) és az EASA-tól (European Aviation Safety Agency) a szükséges engedélyeket, így hamarosan forgalomba állhat a polgári repülést forradalmasító Dreamliner, melynek megépítésében már a kompozit technológia dominál.
A jeles eseményt követően, 2011. szeptember 26-án elsőként a japán All Nippon Airways veheti át a régóta várt 787-est, másnap pedig a gép útnak indul Everettből, és az előzetes tervek szerint szeptember 28-án landol majd Tokióban. Az új Dreamliner elsőként egy speciális charter járattal szállít majd utasokat Tokióból (Narita) Hongkongba, november 1-jétől pedig már napi rendszerességgel közlekedhet Tokió (Haneda) Okoyama és Hirosima között.
Az első nemzetközi járatra sem kell már sokat várni, hiszen 2011 decemberétől heti egyszer már a Dreamliner szállíthatja az utasokat Pekingbe, 2012 januárjától pedig heti háromszor közlekedik majd az ANA 787-ese Frankfurtba. A japán légitársaság összesen 55 darab Dreamlinert rendelt, reményeik szerint az idei költségvetési év végéig 11 példányt szállít le a gyártó.
A Boeing 787-ese többszöri halasztást követően 2009. december 15-én teljesítette szüzfelszállását, az ezt követő repülési tesztprogramban hat Dreamliner vett részt, összesen 4645 repült órát gyüjtöttek össze.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.