Miután az Airbus bemutatta az új hajtóművekkel felszerelt A320neo-t, mindenki arra várt, hogy a Boeing vajon előrukkol-e egy új típus terveivel, vagy egy, már jól bevált típusukat – hasonlóan a konkurenciához – látják-e el új hajtóművekkel. A válaszra az elmúlt napokban fény derült: az amerikai repülőgépgyártó bemutatta az újrahajtóművezett Boeing 737 MAX-ot.
Az előzetes tervek szerint a régi-új 737-es gépcsalád 2017-ben állhatna leghamarabb szolgálatba, elsőként a 100 darabra megrendelést leadó American Airlines szállíthatja majd utasait a 737 MAX géppel. Az American Airlines mellett további négy légitársaság rendelt a típusból, napjainkig összesen 496 darabot. Az újrahajtómüvezés a -700, -800 és -900 változatot is érinti, új megjelölésük Boeing 737 MAX 7, 737 MAX 8 és 737 MAX 9 lesz. A megújuló 737-eseket a CFM International Leap-1B hajtómüvei emelik majd a magasba. A piacvezető 737NG kedvező paramétereit túlszárnyalva, a 737 MAX teljesítményéről is kiszivárgott már néhány információ: a konkurens Airbus típushoz képest üzemeltetési költségei 7%-kal lesznek kedvezőbbek, az üzemanyag-fogyasztást tekintve pedig akár 16%-os megtakarítás is elérhető lesz.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.