A napokban újabb mérföldkövéhez érkezett az Airbus új szélestörzsű utasszállítójának programja, hiszen sikeresen teljesítette első „felszállását” az A350XWB új hajtóműve, a Rolls-Royce Trent XWB. Mivel az A350-es első példánya még építés alatt áll, így az új hajtóművet elsőként egy A380-as tesztgép emelhette a levegőbe. A toulouse-i felszállást követően az erőforrást több mint öt órán keresztül tesztelték.
A Trent XWB-t az A380-as bal belső hajtómüvének helyére szerelték fel, különböző sebességtartományokban (> Mach 0,9) és magassági szinteken (> 43 000 láb) is próbára tették. Az erőforrás már első tesztje során hozta az elvárt eredményeket, a fedélzeten dolgozó mérnökök több száz paramétert vizsgáltak. Az Airbus részéről elmondták, hogy a Trent XWB zavartalanul müködött, továbbá az alacsony üzemanyagfogyasztás és zajszint is megmutatkozott már rögtön a hajtómü első útján.
Az ötórás tesztet hamarosan továbbiak követik, hiszen az elkövetkezendő hét hónapban közel 175 órás repülési tesztsorozat következik, melyben forró és jeges környezetben is próbára teszik az új hajtómüvet. Korábbi programokkal szemben ez a 175 órás tesztprogram közel a háromszorosa annak, amit egy új erőforrással a levegőben szoktak tölteni. A napokban végrehajtott tesztrepülés eredményei várhatóan 2012 nyarán látnak napvilágot. Az Airbus mérnökei körülbelül egy év múlva tervezik az A350XWB szüzfelszállását.
Az A350XWB repülőgépcsalád tagjai: A350-800, A350-900, A350-1000
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.