Az orosz „Irkut” és az amerikai Pratt & Whitney cégek szerződést írtak alá, amelynek értelmében az amerikai cég szállít hajtóműveket az orosz MSZ-21 repülőgépekhez. A szerződés ellenértékét nem hozták nyilvánosságra.
A közlemény szerint a Pratt & Whitney terméke az egyetlen külföldi gyártású hajtómü, amely megfelel az MSZ-21 által támasztott követelményeknek. A PurePower PW1400G típusú hajtómüvel 21-24%-os üzemanyag-megtakarítást lehet elérni. A gyártó kiemeli további a PW1400G további ökológiai előnyeit is, úgymint a károsanyag kibocsátás, valamint a zajtszint csökkenését.
Mindezek mellett június 5-én jelentette be a Permi hajtómügyár, hogy május 30-án elkészült az első, ötödik generációs PD-14 típusú hajtómü, amelyet az elképzelések szerint szintén beépíthetnek az MSZ-21 típusú repülőgépekbe.
Az „Irkut” még 2009-ben választotta ki az MSZ-21 hajtómüveinek szállítóját. Az amerikai cég akkor megnyerte a kiírt pályázatot. Az Egyesített Hajtómügyártó Konzorciummal, amelynek tagja a Permi hajtómügyár is szintén megállapodást kötött az „Irkut”.
Április végén a Kommerszant internetes oldal írt arról egy magát megnevezni nem kívánó forrásra hivatkozva, hogy mind az orosz mind pedig az amerikai cég „kezdetnek” 100 – 100 hajtómüre kaptak megrendelést. A Pratt & Whitney hajtómü „katalógusára” 5,4 millió dollár, míg a PD-14 típusú orosz hajtómü ára 6 millió dollár. Ezek alapján a kezdeti szerződések ellenértéke meghaladja az 1,1 milliárd dollárt. A hírforrás úgy tudja mind az orosz, mind az amerikai gyár kész darabonként 500 ezer dollár kedvezményt adni az „Irkut”-nak.
MSZ-21 - a "XXI. század utasszállító repülőgépe"
Dmitrij Rogozin orosz miniszterelnök-helyettes ez év februárjában úgy nyilatkozott, hogy az MSZ-21 repülőgép sorozatgyártása 2020-ban kezdődhet. Korábban a „XXI. század szállító repülőgépe” sorozatgyártásának beindítását 2016-ra tervezték.
Az MSZ-21 előzetes katalógusára – 65 millió dollár. Komoly vásárlási szándékot eddig az „Iljusin Finansz” (28 repülőgépet rendelt és opciója van további 22-re), a maláj Crecom légitársaság (50 repülőgépet rendelt amerikai hajtómüvekkel), valamint a „Rosztechnológia” jelentett be.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.