Különleges látvánnyal indult az új esztendő az Airbus számára, hiszen január első napjaiban kigördült a toulouse-i festőhangárból az A350-900XWB (eXtra-Wide-Body) harmadik prototípusa, mely speciális festést kapott: a repülőgépet - emlékeztetve arra, hogy nagyrészt kompozit anyagokból készült - látványos, a szénszálakat imitáló festéssel látták el. Az MSN2 gyári számú A350 prototípus a különleges festése mellett a belső kialakításában is eltér testvéreitől, hiszen a repülési tesztprogramban már teljes utaskabinnal vesz majd részt.
A festőhangárból most kigördülő MSN2 prototípus az elkövetkező hetekben csatlakozik a 2 500 órásra tervezett, 5 példánnyal teljesítendő berepülési programhoz, mely 2013 júniusában vette kezdetét az első prototípus levegőbe emelkedésével. Az MSN1 hatfős személyzettel a fedélzetén teljesítette első repülését szintén Toulouse-ból. A kompozit anyagok használatát lépésről-lépésre vezették be az Airbus-nál, elsőként az A310-esnél, melynek roll-out ceremóniáját 1982 februárjában tartották. Napjainkra - több mint 30 éves tapasztalattal - elkészült az A350XWB, melyben már 53%-ban használtak fel szénszálas erősítésü polimert.
Különleges festéssel gördült ki a hangárból az MSN2
Ez idáig az Airbus vállalat összesen 814 darab A350-esre kapott megrendelést, melyből 549 A350-900-as, 186 A350-1000-es és 79 darab A350-800-as verzió. Az első ilyen utasszállítót, vélhetően 2014 végén, a Qatar Airways állíthatja szolgálatba. Az Airbus szélestörzsü újdonságát a Rolls-Royce Trent XWB hajtómüvek emelik a magasba.
"Szénszálakban" pompázó A350XWB
Szintén az A350-eshez kapcsolódó friss hír, hogy a gyártó megkezdte a típus tesztelését a magasabban fekvő repterekről is, melynek kapcsán az MSN3-as prototípust - először az A350-es történetében - átrepülték Dél-Amerikába, egészen pontosan a bolíviai, 2 548 méteres magasságban fekvő Cochabamba város repülőterére. Az MSN3 2013. október 14-én teljesítette szüzfelszállását.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.