Az előzetes terveknek megfelelően, 2014. szeptember 25-én, csütörtökön teljesítette első repülését az újgenerációs Pratt&Whitney 1100G típusú hajtóművekkel szerelt Airbus A320neo keskenytörzsű utasszállító repülőgép. Az MSN6101-es számú prototípus nem sokkal déli 12 óra előtt emelkedett a levegőbe Toulouse-ból, első repülése közel két és fél órán keresztül tartott.
A programban nyolc prototípus (4 darab A320neo, 2 darab A319neo és szintén két darab A321neo) vesz majd részt, melyeket a PW1100G hajtómüvek mellett felváltva CFM International Leap-1A típusú hajtómüvekkel is tesztelni fognak, hiszen ez utóbbi lesz a másik választható erőforrás a megrendelők számára. Az A320neo repülőgépcsalád tagjait (A319neo, A320neo, A321neo) napjainkig 60 ügyfél választotta, a megrendelés-állomány 3 257 példány.
A gyártó 2015 októberére tervezi az új típus kereskedelmi forgalomba állítását, első üzemeltetője a Qatar Airways lesz. Az újrahajtómüvezett, keskenytörzsü A320neo megrendeléseit, illetve repülési programját tekintve egyelőre jobban áll fő riválisánál, a Boeing gyártotta 737Max-nál, melynek szüzfelszállása 2016-ban esedékes. A Boeing újdonságára ez idáig 2 294 megrendelés érkezett.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.