Az előzetes terveknek megfelelően, 2014. szeptember 25-én, csütörtökön teljesítette első repülését az újgenerációs Pratt&Whitney 1100G típusú hajtóművekkel szerelt Airbus A320neo keskenytörzsű utasszállító repülőgép. Az MSN6101-es számú prototípus nem sokkal déli 12 óra előtt emelkedett a levegőbe Toulouse-ból, első repülése közel két és fél órán keresztül tartott.
A programban nyolc prototípus (4 darab A320neo, 2 darab A319neo és szintén két darab A321neo) vesz majd részt, melyeket a PW1100G hajtómüvek mellett felváltva CFM International Leap-1A típusú hajtómüvekkel is tesztelni fognak, hiszen ez utóbbi lesz a másik választható erőforrás a megrendelők számára. Az A320neo repülőgépcsalád tagjait (A319neo, A320neo, A321neo) napjainkig 60 ügyfél választotta, a megrendelés-állomány 3 257 példány.
A gyártó 2015 októberére tervezi az új típus kereskedelmi forgalomba állítását, első üzemeltetője a Qatar Airways lesz. Az újrahajtómüvezett, keskenytörzsü A320neo megrendeléseit, illetve repülési programját tekintve egyelőre jobban áll fő riválisánál, a Boeing gyártotta 737Max-nál, melynek szüzfelszállása 2016-ban esedékes. A Boeing újdonságára ez idáig 2 294 megrendelés érkezett.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.