A 11. China Airshow keretében mutatták be a kínai-orosz közös fejlesztésű polgári repülőgép makettjét.
Első ízben a kínai Zhuhaiban láthatta a nagyközönség az orosz Egyesített Repülőgépgyártó Vállalat (OAK) és a kínai Commercial Aircraft Corporation of China Ltd. (COMAC) által tervezett távlati, széles törzsű, nagy hatótávolságú repülőgép (kínai jelölése C929) makettjét, amelyet a Cina Airshow keretében mutattak be a leendő gyártók.
A széles törzsű, nagy hatótávolságú repülőgép közös létrehozásával kapcsolatos előzetes megállapodást az orosz és kínai fél 2014 áprilisában látta el kézjegyével.
2016. június 25-én, Vlagyimir Putyin hivatalos kínai látogatása során kerültek aláírásra a programmal kapcsolatos dokumentumok, amelyek között többek között szerepel egy közös vállalat létrehozására vonatkozó megállapodás is. Ez a vállalat a COMAC égisze alatt jöhet létre Sanghaj szabadkereskedelmi övezetébe tartozó Pudong negyedben.
Előzetes információk szerint az új utasszállító repülőgép 280 utast mintegy 12 000 km-es távolságra lesz képes elszállítani. A repülőgépet két 35 tonna (≈ 340 kN) tolóerővel rendelkező hajtóművel kell ellátni, amihez jelenleg a Rolls-Royce vagy a General Electriс hajtóművei jöhetnek szóba, majd a későbbiekben a fejlesztés alatt álló orosz PD-35.
A prototípus első felszállását 2021-re tervezik, a sorozatgyártás 2025-2027 között indulhat be.
A kínai vállalattal párhuzamosan Oroszországban létrehoznak egy közös mérnöki központot a repülőgép tervezési munkálatainak elvégzésére, míg a gyártásra a COMAC egységeiben kerülhet sor, Kínában.
Forrás: bmpd.livejournal.com
Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.