2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa

Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa
JETfly  |  2021. 09. 29., 15:21
Megérkezett Párizsba az Air France első Airbus A220-asa

2021. szeptember 29-én hajnalban megérkezett Kanadából az Air France első Airbus A220-300-as keskenytörzsű repülőgépe. A 20 százalékkal kevesebb fogyasztás és károsanyag-kibocsátás mellett üzemeltethető gépet a légitársaság a rövid- és középtávú járatok teljesítéséhez használja majd október végétől.

Az Air France még 2019-ben rendelt 60 darabot az európai gyártótól, ezek várhatóan 2025-ig érkeznek meg a flottába, az idősebb Airbus A318-asokat és A319-eseket váltják le. A 30 példányra szóló rendeléssel és további 30-ra vonatkozó opcióval az Air France a típus legnagyobb európai megrendelője.

Az első példányok 2021. október 31-én állnak kereskedelmi forgalomba, Párizs-Charles de Gaulle-ról Berlinbe, Madridba, Barcelonába, Milánó-Linatéra és Velencébe közlekednek majd az első hetekben. A téli menetrendi időszakban Bologna, Róma, Lisszabon és Koppenhága is felkerül a célállomások listájára.

Benjamin Smith, az Air France-KLM vezérigazgatója azt mondta, „ez az új típus és az általa biztosított teljesítmény rendkívüli eszköz a légitársaság kezében, hiszen ma a flottamegújításból származik az emissziócsökkentés jelentős része. Ezért is fektetünk pénzt a legújabb repülőgépek vásárlásába, illetve egyebek között fenntartható forrásból származó kerozint használunk, hogy környezetbarátabbá tegyük a légiközlekedést.

Anne Rigail, az Air France vezérigazgatója azt emelte ki, hogy egy új repülőgép érkezése mindig különleges egy légitársaság számára: 

"Az Air France-nál több mint két évet dolgoztak azért, hogy ez a pillanat megvalósulhasson és nagyon várjuk, hogy az utasaink is megtapasztalják az Airbus A220-as nyújtotta kényelmet. A kabin tágasabb, világosabb, Wi-Fi kapcsolat is elérhető a fedélzeten, mindez példázza, hogy az Air France minőségi szolgáltatást nyújt”.

Az első példányt a Le Bourget nevet kapta, az Air France ezzel is tiszteleg a város, illetve az általa a légiközlekedésben betöltött fontos szerepe előtt. Az új festésmintának megfelelően a törzs első részén, és a szárnyvégeken is helyet kapott az Air France emblemaitkus logója, a szárnyas csikóhal.

Egy gazdaságos és környezetbarát repülőgép

Az Airbus A220-300-as kategóriája leginnovatívabb és leggazdaságosabb típusa, amely tökéletesen illeszkedik az Air France rövid- és középtávú hálózatába. Az A318-asokhoz és A319-esekhez képest egy székre vetítve 10 százalékkal alacsonyabb költségszint mellett üzemeltethető, üzemanyag-fogyasztása és károsanyag-kibocsátása 20 százalékkal alacsonyabb, illetve a gép 34 százalékkal halkabb is. Ezek a tulajdonságok fontos tényezőnek számítanak a légitársaság környezeti lábnyomának csökkentésében, és korábban tett vállalásainak elérésében. Az Air France 2030-ra egy utaskilométerre vetítve a 2005-ös szint felére kívánja csökkenteni szén-dioxid-kibocsátását, 2050-re pedig teljesen karbonsemlegesen kíván működni.

A legnagyobb kényelem

Az Air France A220-300-asai 148 utast tudnak a fedélzetükre venni, az üléskonfiguráció szokatlan, 3-2, így egy sorban hat helyett 5 ülés található, de ennek is köszönhetően az utasok 80 százaléka vagy folyosó, vagy ablak melletti helyet kaphat. A fedélzeten turista és üzleti osztályon lehet utazni, a bőrrel borított, ergonomikus kialakítású ülések a kategóriában a legszélesebbek (48 cm), 118 fokra dönthetők, fejtámlájuk állítható. Az ülés háttámlájából széles asztal hajtható le, pohártartó, USB A és C csatlakozó, valamint telefon/tablettartó is rendelkezésre áll.

A kategóriájában legtágasabb és legvilágosabb kabinban az Air France színei a meghatározók: a kék különböző árnyalatai és a piros mellett a fehér dominál, amely tovább növeli a tágasság érzetét. A szövetek halszálkás mintázatúak. A nagy ablakok jó kilátást nyújtanak és rengeteg fényt engednek be, az utasok kényelmét állítható hangulatvilágítás is biztosítja, amely a le- és felszállás idején megnyugtató fényeket bocsát ki. A tágas, fej feletti csomagtárolók könnyen elérhetők, folyosó pedig szélesebb, hogy az utasok és a személyzet is kényelmesebben mozoghasson.

Az utasok egészségéről az Air France egészségvédelmi intézkedései mellett a repülőgépbe szerelt HEPA-szűrők is gondoskodnak, amelyek a vírusok, így a koronavírusok 99,9 százalékát képesek felfogni, a levegő pedig minden harmadik percben cserélődik a fedélzeten.

Sajtóközlemény

Forrás: Air France-KLM

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-10 09:31:05
A Wizz Air különleges nőnapi járatokkal ünnepelte női dolgozóit. A 2221-es, Budapestről London-Gatwickre tartó Airbus A321neo kizárólag női személyzettel szállt fel a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérről, a járaton Gombkötő Gabriella kapitány és Nyers Szabina első tiszt mellett Fanny, Anna, Csenge, Ivett és Nikolett légiutas-kísérők teljesítettek szolgálatot.
2025-03-06 12:26:06
Március 5-én Szolnokról indult útnak az MH Kiss József 86. Helikopterdandár egyik Airbus H145M típusú forgószárnyasa Pristinába, hogy a NATO koszovói békefenntartó erő (KFOR) kötelékében részt vegyen annak műveletében.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.