A pozsonyi repülőtér az idei első félévben már több utast szolgált ki, mint tavaly egész évben: az első hat hónapban félmillió volt az utasok száma, a tavalyi egész évi 480 ezer után.
A repülőtér igazgatója a menetrend szerinti és a charterjáratok növekvő számának tulajdonítja a forgalom emelkedését, és az év egészére mintegy 800 ezer utasra számít. Szlovákia május 1-jén elindította a légikikötők privatizálásához vezető folyamatot azzal, hogy a pozsonyi és a kassai repülőteret üzemeltető állami vállalatot átalakította részvénytársasággá. A közlekedési minisztériumnak - mint közvetlen tulajdonosnak - az év végéig kell kiválasztania a privatizációs tanácsadókat. Szakértők biztosra veszik a Flughafen Wien részesedésvásárlását a pozsonyi repülőteret üzemeltető társaságban, ha majd, várhatóan jövőre, kiírják a pályázatot. A bécsi és a pozsonyi repülőtér a Flughafen Wien vezetősége szerint nem versenyez egymással, hanem kiegészíti egymás kapacitását. A repülőtereket egységes rendszerben akarja üzemeltetni a Flughafen Wien. Mivel a pozsonyi repülőtérre szemet vetett az osztrák AUA légitársaság is, ezért a Flughafen Wien egyezségre akar jutni az AUA-val.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.