2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Cargováros a határon

JETfly  |  2005. 02. 10., 19:05

A Budapest Airport Rt. megvásárolta a Magyarország versenyképessége számára stratégiai jelentőségű nemzetközi cargobázis megépítésére alkalmas ecseri területet tulajdonló projekttársaságot.  A régió legmodernebb légiáru-bázisa és logisztikai központja jövőre épülhet meg.

A Budapest Airport Rt. (BA) által üzemeltetett Ferihegyi Nemzetközi Repülőtér a közép-kelet-európai régió leggyorsabban növekedő repülőtere volt 2004-ben, számolt be múlt pénteki adásában a londoni központú CNBC Europe televízió. „A sikerhez nagyban hozzájárult, hogy a cargoforgalom 20 százalékot meghaladóan növekedett tavaly.  A további növekedéshez azonban jelentős infrastrukturális fejlesztésekre van szükség,”- nyilatkozta Hárskuti János, a Budapest Airport Rt. vezérigazgatója a CNBC-nek.

Ennek jegyében született megállapodás 2005. február 9.-én, mely szerint a BA Rt. megvásárolta az ACD kft.-t, mely a cargobázis komplexum számára alkalmas terület tulajdonosa. A többlépcsős, összesen 4,7 milliárd forintos szerződés szerint a BA Rt. többségi tulajdonosa lesz a repülőtérrel szomszédos 20 hektáros (200 ezer négyzetméteres) területet tulajdonló projekttársaságnak, amely rendelkezni fog a földterületre szóló építési engedéllyel, illetve elvégzi az ingatlan közművesítését.

A repülőtér jelenlegi határain belül nincs hely az új cargobázis és logisztikai központ megépítésére, ezért keresett a Budapest Airport Rt. külső helyszínt. A területnek speciális feltételrendszert kellett teljesítenie: a repülőtér határán kell elhelyezkednie, ugyanakkor közel kell lennie a kifutópályákhoz is.  Másrészről jól megteremthető közúti kapcsolattal kell rendelkeznie, illetve szükséges, hogy a későbbi piaci igényeknek megfelelően bővíthető legyen. Harmadszor a dinamikus forgalomnövekedés fenntartása érdekében a területnek azonnal rendelkezésre kell állnia: 2006-ra üzemelnie kell az új cargobázisnak.

A Budapest Airport Rt. a repülőtér körzetében található valamennyi fejlesztési területet szakértők bevonásával megvizsgálta, és a kritikus légi és közúti szempontoknak egyértelműen a 2-es kifutópályától északra elhelyezkedő ecseri terület felelt meg. „Ecser történetének eddigi legnagyobb jelentőségű fejlesztése indulhat meg, amely új munkahelyeket, javuló infrastruktúrát és növekvő bevételeket jelent a településnek,” – mondta Harazin István, Ecser polgármestere.

Mint ismert, a Budapest Airport Rt. 2004-ben készítette el egy új cargobázis részletes megvalósíthatósági tanulmányát, amit a tulajdonos ÁPV Rt. tavaly szeptemberben hagyott jóvá. A fejlesztési terv szerint az új cargo- és logisztikai központ megépítése lehetővé teszi, hogy Ferihegy a légiáru-forgalom tekintetében Közép-Európa vezető centrumává váljon. 

Ferihegyen 2004-ben az európai átlagot meghaladó mértékben nőtt a cargoforgalom. Míg az európai repterek a megelőző évhez viszonyítva átlagosan 8,5% légiáru-forgalomnövekedést könyvelhettek el a tavalyi év végéig, addig Ferihegyen a cargoforgalom növekedése 20,3% volt. Ez összesen közel 80 000 tonna árut jelent. A jelentős növekedés azt is jelenti egyben, hogy a folyamatosan növekvő terhelés kiszolgálására legalább 24 ezer négyzetméternyi új raktárra és egy logisztikai központra van szükség.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.