2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A Budapest Airport meghirdette a ferihegyi taxitendert

JETfly  |  2006. 05. 25., 15:03

A mai napon a Budapest Airport nyilvános, kétfordulós pályázatot hirdetett meg a ferihegyi repülőtér taxiszolgáltatásának üzemeltetésére, annak érdekében, hogy a Magyarországra látogatók nagyszerű és értékarányos személyszállítás szolgáltatást kapjanak a repülőtér termináljainál.

Budapest Airport nyílt és igazságos pályáztatást követően, egyetlen személyszállító társasággal köt majd szerződést a reptéri utas-felvételre. A pályázat a rendelt taxi szolgáltatást nem érinti, azok továbbra is müködhetnek Ferihegyen.

A pályázat nyomán a győztes társaságnak hatvan minőségi kritériumnak kell megfelelni. A színvonal biztosítására, egy a Budapest Airport-tal kötendő részletes szolgáltatási szerződésben, előre rögzített, átlátható és méltányos tarifarendszer mellett kell a nyertesnek garanciát vállalnia. 

„A mostani egy kiemelkedően fontos lépés a Budapest Airport életében, és részét képezi fő törekvésünknek, hogy nagyszerü és értékarányos szolgáltatást alakítsunk ki Ferihegyen.” – mondta Chris Woodruff a Budapest Airport vezérigazgatója. „Széleskörü támogatást szereztünk a taxihelyzet megoldásához: a főpolgármester Demszky Gábor, Budapest város közgyülése, a turisztikai és idegenforgalmi szakma, a légitársaságok és nyilvánosság is mellénk állt. Ezzel végre a megfelelő, pozitív fogadtatásban tudjuk részesíteni a Magyarországra érkezőket.”

A szolgáltatási szerződést naponta fogja ellenőrizni a Budapest Airport.

A pályázati első fordulójának regisztrációja pénteken kezdődik, azon bármelyik személyszállító társaság és konzorcium részt vehet. Az első forduló júniusban, a második, zárt forduló júliusban lesz. Az új szolgáltatás augusztus 15-ével indul.

A pályázat főbb elemei a következők:

Flotta

A nyertes társaságnak biztosítania kell legalább egy 150 gépjármüből álló gépparkot, amely biztosítja a szolgáltatás magas színvonalát. Az új szolgáltatás első napjától a Budapest Airport meghatározza a flottába tartozó gépkocsik méretét, és azok csomagtartóinak minimális méretét.

Legalább öt, és legfeljebb hét személyes autókkal kell rendelkezni, és a flottához tartozó gépkocsik 30 százaléka kombi, 15 százaléka egyterünek kell lenni, hogy a mozgássérült utasok is megfelelő szolgáltatásban részesülhessenek. A gépkocsik életkora nem haladhatja meg az öt évet és valamennyi gépkocsinak légkondicionáltnak kell lennie.

A szolgáltatás megkezdésétől számított egy éven belül a Budapest Airport kiköti, hogy az autók átlag életkora nem haladhatja meg a három évet. A flotta legfeljebb három típusból állhat és az autóknak egységes színvilággal, és arculattal kell rendelkeznie.

Személyzet

A nyertesnek biztosítani és garantálni kell egy a sofőrök és vezetői engedélyeik adatait rögzítő adatbázist a Budapest Airport számára. Valamennyi sofőrnek alapszinten kell angolul beszélni, és megfelelő ruházatban kell megjelennie. A szolgáltatótól nem dohányzó üzemelést vár el a BA. A teljes személyzetnek át kell esnie egy a Budapest Airport által vezetett tanfolyamon, ahol alapvető reptéri tudnivalókra tesznek majd szert.

Fuvardíjak

A szolgáltatás fuvardíjait a szolgáltatási szerződésben előre fogja rögzíteni a Budapest Airport. Azok előre meghatározott zónák szerint fognak alakulni. Árat emelni évente legfeljebb egyszer, a KSH hivatalos inflációs adatával megegyező mértékben lehet.

A müködés rendje

Az új rendszer szerint diszpécserek teljesítenek folyamatos szolgálatot a terminál csarnokaiban. A diszpécserek teljes körü információt adnak a szolgáltatásról a megrendelés előtt. Felveszik a rendelést: az úti céllal és a különleges igényekkel, és megrendelik az utas igényeinek megfelelő autót.

Ezt követően részletes „vouchert” adnak az utasnak, feltüntetve az úti célt, a gépkocsi azonosítóját és a fizetendő fuvardíjat.

Az utas ezután a terminál előtt lévő diszpécserhez megy, aki a megfelelő autóhoz irányítja.

A diszpécserek egyben a drosztokat is felügyelik és az igényeknek megfelelően hívják a terminál előtti puffer parkolóból az újabb gépkocsikat. Ezzel is biztosítják a folyamatos és gördülékeny üzemeltetést.

A pályázat

A Budapest Airport két fordulós pályázatot hirdet meg, miután egy társasággal köt kizárólagos szerződést a terminálok előtti drosztok kiszolgálásra.

Az első, nyílt fordulóra bármelyik személyszállítást végző társaság, vagy konzorcium jelentkezhet.

A pályázat értékelésére bizottságot hív össze a repülőtér-üzemeltető. Az első fordulóban a bizottság a beadott fuvardíjak alapján rangsorolja a társaságokat. Az a három pályázó jut tovább a második fordulóba, aki a legkedvezőbb fuvardíjat ajánlotta. Mindegyik pályázónak ugyanakkor kötelezettséget kell vállalni a szolgáltatási szerződésben rögzített 60 minőségi feltétel teljesítésére. 

A második fordulóban az ajánlott fuvardíj mellett a szolgáltatási színvonal emelésére tett javaslatokkal együtt értékeli a bizottság.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.