2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Rangos építészeti elismerést kapott a SkyCourt

JETfly  |  2011. 02. 11., 09:25

Még meg sem nyílt, de máris rangos brit-magyar építőmérnöki díjat kapott a Budapest Airport területén létesült SkyCourt (Égi Udvar), a ferihegyi 2-es terminál új központi csarnoka. A díjat a brit Institution of Civil Engineers (építőmérnöki kamara), a Magyar Tanácsadó Mérnökök és Építészek Szövetsége valamint a Magyar Mérnöki Kamara adományozza az év legjobb építőmérnöki teljesítményének elismeréseként. A díjat a SkyCourt kivitelezője, a szegedi központú KÉSZ-csoport elnök-vezérigazgatója, Varga Mihály vette át.

A díjat átadó szervezetek (ICE, TMSZ, MMK) elsősorban az épület használhatóságát, a célnak való megfelelését, az esztétikumot valamint a racionális munkaerő- és anyagfelhasználást is értékelik a bírálat során. Emlékezetes, hogy a csupa acél és üveg SkyCourt (Égi Udvar) a Tima Zoltán vezette KÖZTI-s építész csapat tervei nyomán valósult meg a KÉSZ-csoport, mint fővállalkozó irányításával.

A rangos díj elnyerésekor Varga Mihály, a KÉSZ-csoport elnök-vezérigazgatója kijelentette: „A Tierney Clark díj szakmailag és emberileg is megtisztelő elismerés. Elismeri az épület tulajdonosát, hiszen mert nagyot álmodni. Elismeri a tervezők munkáját, akik rengeteg nappalon és éjjelen át dolgoztak azért, hogy ez az álom valóra váljon. Elismerés az épületnek, amely rövidesen az ország jelkép erejü alkotásává válhat. Biztos vagyok benne, hogy a díj a legelőkelőbb helyre kerül a KÉSZ csoport dicsőségfalán.”

A Tierney Clark díjat a brit és a magyar építőmérnökök 2000-ben alapították a budapesti Lánchíd angol származású tervezőjének tiszteletére. A díj odaítélésével kapcsolatban Stephan Schattney, a Budapest Airport fejlesztési igazgatója hangsúlyozta: „Akárcsak a budapesti Lánchíd annak idején, úgy a SkyCourt (Égi Udvar) is szoros nemzetközi együttmüködésben épült, de alapvetően magyar tervezők és kivitelezők munkáját dícséri. Igazán nagyszerü együttmüködés alakult ki közöttünk és biztos vagyok benne, hogy sokunk számára életünk egyik meghatározó alkotása lesz a SkyCourt. Azt szerettük volna elérni, hogy a XXI. századi Magyarországnak ugyanolyan jelképe legyen a SkyCourt, mint a Lánchíd a XIX. századi Budapestnek.”

A SkyCourt átadása a Budapest Airport-nak 2011. február 15-én fejeződik be, a KÉSZ-csoport mérnökei ekkor adják át a legutolsó helyiség kulcsát is a repülőtér üzemeltetőjének. Az épületben már elkészült a csomagosztályozó rendszer, a leendő bérlők az utolsó simításokat végzik az üzletek és az éttermek kialakításán. A SkyCourt ünnepélyes megnyitója 2011. március 18-án lesz, utána két nyílt napon a nagyközönség is felkeresheti az új terminált, majd 2011. március 27-én 0 órától az utazók vehetik birtokukba a SkyCourt-ot.

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a magyar állam (25% +1szavazat) és a HOCHTIEF Concessions által vezetett német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium (75% -1 szavazat) közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 34 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 90 célállomására.

A Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé váljon mind a forgalomnövekedés, mind a szolgáltatások minősége terén. Ennek érdekében a cég komoly beruházásokat végez kapacitásának bővítése céljából és 2011 végéig összesen 261 millió euró (kb. 75 mrd. HUF) értékü fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2. Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. Az elegáns, magas színvonalú SkyCourt egyszerre nyújt felejthetetlen építészeti és utazási élményt, gazdag vásárlási és éttermi kínálatot. Az új terminál egyszerübbé és kényelmesebbé teszi az utazást a repülőtéren, bővíti a repülőtér áteresztőképességét.

A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 140.000 négyzetméternyi alapterületü légi fuvarárú raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómü próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában. A régóta várt jelentős környezetvédelmi beruházást számos további fejlesztés kíséri, amelyek révén a Budapest Airport hozzájárul a fenntartható légiforgalmi modell megvalósításához.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.