2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elkelt a repülőtéri Cargo Város fele

JETfly  |  2011. 03. 01., 11:40

A Celebi Ground Handling lesz a Budapest Airport cargo bázisának első bérlője. A földi kiszolgálással foglalkozó cég 13 ezer négyzetméterre tart igényt a hamarosan felépülő új légiáru–elosztó központban, ami azt jelenti, hogy a Budapest Airport jövőbeli Cargo Városának közel fele elkelt. A repülőteret üzemeltető cég beruházása fontos mérföldkőnek számít a légiáru szállítás, a délpesti régió munkaerőpiaca, illetve a teljes magyar gazdaság fejlődése szempontjából is. A projekt első szakasza 2012-re valósul meg.

A most aláírt bérleti szerződés értelmében a Celebi a cargo-létesítmény szolgáltatásait igénybe vevő légitársaságok földi kiszolgálását végzi. Ehhez összesen csaknem hét ezer négyzetméter raktártérre, irodára valamint más különböző helyiségre, illetve több mint öt ezer négyzetméternyi egyéb területre van szüksége. A Budapest Airport több szakaszból álló cargo-fejlesztésének első fázisa összességében 26 ezer négyzetméternyi terület kialakítását jelenti, amelyet légiáru-szállítmányozásban érdekelt vállalkozások vehetnek birtokba.

Budapest kedvező földrajzi fekvése, valamint egyéb bíztató üzleti adottságok miatt jogos piaci igény mutatkozott egy jelentős légiáru-elosztó központ létrehozására, ezért a Budapest Airport úgy döntött, hogy BUD Future elnevezésü modernizációs programja részeként új cargo bázist épít. Az igazgatósági jóváhagyást követően a beruházás akkor kapott zöld utat, amikor a repülőtér szabályozási tervének módosításával Vecsés város önkormányzata az utolsó akadályt is elhárította a Budapest Airport légiáru-fejlesztéseinek útjából. 

A légiáru- és logisztikai piac szereplőitől kapott visszajelzések alapján a helyiségbérlési igények jelentősen meghaladják a néhány évvel ezelőtti várakozásokat. Ezért a Budapest Airport máris a cargo bázis második üteméről tárgyal a lehetséges bérlőkkel, ráadásul a társaság az egyéni igényekhez igazított létesítményeket kínál.

Budapest Airport Cargo City

A tervezési feladatok elvégzését követően a repülőteret üzemeltető cég már a múlt év végén építési engedély iránti kérelmet nyújtott be az illetékes hatósághoz, így az új terminálépület, a SkyCourt március 27-i megnyitását követően hamarosan megkezdődhet a Budapest Airport következő nagyszabású fejlesztésének kivitelezése is.

„A Cargo Város megépülése nem csupán a Budapest Airport és partnerei számára fontos. A beruházás révén egy összetett fejlesztési koncepció valósulhat meg a térségben, amely nem csak a régió számára lehet előnyös, hanem az egész magyar gazdaság hasznára válhat.” – hangsúlyozta az aláírást követően Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

„Nagy örömünkre szolgál, hogy a bővíthetjük együttmüködésünket a repülőtér üzemeltetőjével és a hamarosan elkészülő cargo város egyik legjelentősebb bérlői lehetünk. Hiszem, hogy a minden igényt kielégítő komplexumban a megszokott magas színvonalú szolgáltatást nyújthatjuk partnereinknek.” – mondta Osman Yilmaz, a Celebi Ground Handling Hungary igazgatója.

A Ferihegyi Repülőteret üzemeltető Budapest Airport Zrt. a magyar állam (25% +1 szavazat) és a HOCHTIEF Concessions által vezetett német, kanadai, amerikai és szingapúri befektetőkből álló konzorcium (75% -1 szavazat) közös tulajdonában áll. A repülőtér két terminálja jelenleg 34 légitársaságnak ad otthont, amelyek 2010-ben közel 8,2 millió utast szállítottak 40 ország több mint 90 célállomására.

A Budapest Airport Zrt. célja, hogy Közép-Kelet Európa vezető légikikötőjévé váljon mind a forgalomnövekedés, mind a szolgáltatások minősége terén. Ennek érdekében a vállalat jelentős beruházásokat végez kapacitásának bővítése céljából és 2011 végéig összesen 261 millió euró (kb. 75 mrd. HUF) értékü fejlesztésre vállalt kötelezettséget. Ezek közül a legkiemelkedőbb a 2-es Terminál A és B épületeit összekötő SkyCourt (Égi Udvar) felépítése. Az elegáns, magas színvonalú SkyCourt egyszerre nyújt felejthetetlen építészeti és utazási élményt, valamint gazdag vásárlási és éttermi kínálatot. Az új terminál egyszerübbé és kényelmesebbé teszi az utazást a repülőtéren, bővíti a repülőtér áteresztőképességét.

A Budapest Airport 2011-ben megkezdte a 2-es terminál mellett új beruházásként a Cargo City fejlesztését. Ennek első lépcsőjében 140.000 négyzetméternyi alapterületü légi fuvaráru raktár és logisztikai park épül. Ugyancsak 2011-ben a Budapest Airport hozzákezd egy új hajtómü próbázó hely megtervezéséhez és építéséhez a Lufthansa Technik hangár tőszomszédságában. A régóta várt jelentős környezetvédelmi beruházást számos további fejlesztés kíséri, amelyek révén a Budapest Airport hozzájárul a fenntartható légiforgalmi modell megvalósításához.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.