2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

BUD – BKK - Budapest: megállapodás a taxiállomásokról és a közlekedés fejlesztéséről

JETfly  |  2011. 05. 25., 15:47

A Fővárosi Közgyűlés elfogadta és jóváhagyta a Budapest Airport és a Budapesti Közlekedési Központ, illetve a Fővárosi Taxiállomás Üzemeltető Kft. megállapodását a repülőtéri közúti előtér taxiállomásairól.

A Fővárosi Közgyülés mai döntése nyomán a következő öt évben is a Budapest Airport az eddig megszokott rendben üzemeltetheti tovább a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér közúti előterén található taxidrosztokat. Így elkerülhető az 5 évvel ezelőtt sikerrel felszámolt taxiskáosz esetleges megismétlődése, ami sem a repülőtér üzemeltetőjének, sem a fővárosnak nem lehet és nem is érdeke. A repülőtér egy sor fejlesztésre vállalt kötelezettséget, hogy a repülővel érkező utasok magasabb színvonalú tömegközlekedési kiszolgálást kaphassanak. Az erről szóló megállapodást tegnap véglegesítette a repülőteret üzemeltető cég és a Budapesti Közlekedési Központ (BKK) és mai ülésén hagyta jóvá a Fővárosi Közgyülés. A megállapodást még a mai napon aláírják a Fővárosi Taxiállomásokat Üzemeltető Kft., a BKK és a Budapest Airport vezetői.

A budapesti repülőtér közúti előterének üzemeltetéséről szóló, 2006-ban megkötött szerződés hatálya 2011. május 25.-én jár le. Ezért volt szükség új megállapodásra annak érdekében, hogy a taxiállomások és BKV-megállók zavartalan üzemeltetése továbbra is biztosított legyen. A tárgyalások lezárultak, a megállapodás értelmében 2011. május 25.-től változatlanul a Budapest Airport gondoskodik az előtéri taxiállomások müködtetéséről. A megállapodás öt évre szól.A szerződés hatályba lépésével párhuzamosan a szolgáltatások színvonala és minősége is tovább javulhat, hiszen az érvényben lévő szerződések alapján továbbra is a Budapest Airport hivatalos partnerei, vagyis Főtaxi és az Airport Shuttle Minibusz szolgálják ki az utazóközönséget. A BKV továbbra is a 93-as autóbusz, valamint a 200E gyorsjárat segítségével biztosítja az összeköttetést Kőbánya-Kispest végállomás és a terminálok között, azonban az utastájékoztató rendszer és a tömegközlekedési szolgáltatások színvonalának javítása érdekében a Budapest Airport további fejlesztések mellett kötelezte el magát.

„Nagy öröm számunkra, hogy a BKK-val folytatott egyezetések eredményeként olyan megállapodást sikerült tető alá hoznunk, amelynek segítségével az elvárt, megbízható színvonalú szolgáltatást nyújthatjuk utasainknak. Örömmel értesültem arról, hogy a Fővárosi Közgyülés tagjai is támogatták a megállapodásunkat, pozitív döntésüket követően hosszú távon rendeződhet a helyzet a budapesti repülőtér közúti előterén és a taxiállomásokon. – mondta Jost Lammers, a Budapest Airport vezérigazgatója.

Vitézy Dávid, a BKK vezérigazgatója hozzátette: „Elhúzódó, de alapos és sikeres tárgyalások eredménye ez a mostani megállapodás, amellyel a korábbi városvezetéshez képest lényegesen kedvezőbb feltételeket ért el a BKK és az új városvezetés – az utasok érdekében. A repülőtér taxis és tömegközlekedési helyzetének rendezése kiemelten fontos Budapest és az egész magyar idegenforgalmi szakma szempontjából, hozzájárulhat ahhoz, hogy a magyar főváros továbbra is vonzó célpont lehessen minden utazó számára. A BKK által kért fejlesztések részeként számos európai város példája alapján a főváros a repülőtéri terminálokon jegyeket, bérleteket értékesítő és közlekedési információkat adó központokat létesíthet, utastájékoztató berendezéseket állítanak fel, új jegykiadó automatákat telepítünk és a rendelt taxik számára a ki- és beszállási hely, illetve az ún. „pufferparkoló” továbbra is biztosított lesz. A fenti fejlesztéseket a Budapest Airport hajtja végre és viseli költségeit, az utasforgalom fejlesztése érdekében; a taxiállomás-megállapodás részeként. A Főváros és a BKK tehát ezen fejlesztések révén a korábbiaknál lényegesen előnyösebb feltételeket ért el Budapest számára.”

Fontos körülmény, hogy a repülőtér előtti útszakaszok a Budapest Airport vagyonkezelésében állnak, tehát nincs szó arról, amit egyes hírek állítanak, miszerint a Főváros átengedte volna saját területeit. A megállapodás lényege, hogy a repülőtér az általa kezelt területen a Főváros által elfogadott és szabályozott módon üzemeltethesse a taxiállomásokat és ezzel biztosítsa a rend fenntartását, a taxiállomás müködtetését, a rendelt taxik ki- és beszállásra történő megállását és tömegközlekedési fejlesztéseket, ami a felek közös érdeke.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.