2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

EU-elnökség: repülőtéri felfordulás, késés nélkül

JETfly  |  2011. 06. 24., 16:20

Sikerrel zárta a Budapest Airport a magyar soros EU-elnökség csúcsidőszakát. Az év első öt hónapjában közel kétezer járatot érintett az elnökség, ami a teljes forgalom közel öt százaléka. Eközben több mint két és fél ezer, egészen pontosan 2 659 delegációt látott vendégül a repülőtéri elnökségi váró, amely mintegy kilencezer vezető politikust, szakértőt és kísérőt jelentett. A féléves EU-utasforgalom - becslések szerint - elérheti a 40.000 főt, ami megfelel a repülőtér másfél napi forgalmának.

A Budapest Airport repülőtéri forgalmi szakemberei, valamint a hatóságok és a kiszolgálócégek példás együttmüködése révén a hat EU-s hónap alatt mindössze három járat késett, ami az EU-elnökség miatti rendkívüli készültségnek tudható be.

Magyarország soros Európai Uniós elnökségének félévét felkészülten várta a budapesti repülőtér. Ez nem merült ki az elnökséget köszöntő dekorációban, ami egy, az irányítótoronyra kifeszített, több emelet magas köszöntő felirat, vagy a 2A terminál bejárata feletti tábla. A Budapest Airport valamennyi repülőtérüzemi valamint légiforgalmi szakszolgálata azon dolgozott, hogy gördülékenyek, valamint az utasforgalom számára szinte észrevehetetlenek legyenek az elnökséggel járó korlátozások.

A gondos tervezésre szükség is volt: január 1. és május 31. között, az EU-elnökségünk legforgalmasabb időszakában 2 659 delegáció 9 008 tagja érkezett Budapestre az öt hónap alatt – a kormányvárókon keresztül. Emellett közel 80 kormány- illetve államfői szintü készültséggel járó légijárat is volt (ekkor van a legnagyobb készültség és korlátozás a repülőtér területén és környékén.) Ennek tükrében kész csoda, hogy január és május között mindössze három járat volt kénytelen a földön várakozni az EU-s különgépek forgalma miatt.

Fontos tény az is, hogy 2011 első öt hónapja minden idők legforgalmasabb évkezdete volt a Liszt Ferenc repülőtéren, összesen 3,16 millió utassal. A magyar EU-elnökség hivatalos légitársasága, a Malév a küldöttségek közel 40 százalékát fuvarozta, háromszor annyit, mint a második legtöbb delegáltat szállító német Lufthansa. Az érkező küldöttségek mintegy 10 százaléka érkezett magánrepülővel.

A Budapest Airport 2010-ben elkészült beruházása, a Magyar Posta számára megépített nemzetközi postakicserélő központ kisebb átalakítás után kiváló helyszínként szolgált a küldöttségek fogadására és továbbutaztatására. A kiemelt vendégszeretet, valamint az ország egyik jellegzetes párlatának bemutatásáért ebben az elnökségi váróban helyezték üzembe az első pálinka automatát. Nagy sikerrel: a hungarikumnak számító gyümölcspárlatok gondoskodtak arról, hogy egy diplomata se távozzon rossz szájízzel.

„Az Európai Unió soros elnöksége a repülőtér számára kiemelt jelentőségü időszak volt, az elmúlt hónapokban Európa tekintete Magyarországra szegeződött.” – összegezte az elmúlt fél évet Somogyi-Tóth Gábor, a Budapest Airport EU-s elnökségi projektjének vezetője. Hozzátette: „Számunkra fontos volt, hogy az ide érkező magas rangú vendégek egy nemzetközi repülőtérhez méltó, első osztályú kiszolgálással találkozzanak. A repülőtér egyben az ország kapuja, a vendégek számára az első, elutazásnál pedig az utolsó élmény Magyarországról. Büszkék vagyunk rá, hogy a Budapest Airport hozzájárulhatott a magyar Európai Uniós elnökség sikeréhez.”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.