2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

2011 – rekordév a Budapest Airportnál!

JETfly  |  2012. 01. 10., 09:50

Nem kevesebb, mint 8,9%-os növekedéssel minden idők legerősebb utasforgalmát regisztrálta a Budapest Airport: összesen 8 920 653 utas fordult meg a fővárosi repülőtér termináljain. Mindez 320 000-el több utast jelent, mint az eddigi legnagyobb forgalmú 2007-es év forgalma. 2011 sok szempontból meghatározó volt a budapesti repülőtér életében, hiszen ekkor nyílt meg a forgalom számára a SkyCourt, a 2-es terminál új épülete, egy sor új légitársaság nyitott új útvonalakon járatot. A Budapest Airport ezzel még közelebb került stratégiai céljának megvalósításához, hogy Közép és Kelet-Európa vezető repülőterévé váljon.

A budapesti nemzetközi repülőtér forgalmának növekedése még az európai átlagot is meghaladta 2011-ben. Az ACI által kiadott nemzetközi statisztikák szerint a kontinensen 2011-ben átlagosan 7 %-kal bővült a légiforgalom, addig a Budapest Airportnál nem kevesebb, mint 8 920 653 utast regisztráltak, ami 9%-os eves növekedési ütemnek felel meg 2010-hez képest. (akkor 8,2 millió utas indult és érkezett a repülőtéren keresztül) Mindez 323 516-al több utas, mint az eddigi rekordévnek számító 2007 forgalma volt.

A Budapest Airport munkatársai mindent megtettek azért, hogy új légitársaságokat hozzanak Budapestre új járatokkal. 2011 januárjában a Qatar Airways elindította Doha-Budapest járatot, amelynek gépei szeptembertől már napi rendszerességgel közlekednek – tekintettel a megnövekedett igényekre. Áprilistól kezdve közlekedik Budapest és New York Kennedy repülőtere között az American Airlines (új légitársaságként a magyar piacon). Május óta közvetlenül is elérhető a Baltikum térsége Budapestről, miután az airBaltic elindította rendszeres, hetente négyszer közlekedő rigai járatát. Június óta kínálja népszerü edinburghi járatát a Jet2.com brit diszkont légitársaság összekötve a magyar fővárost Skócia szívével. Végül, de nem utolsósorban az év végén indított új budapesti járatot Bernből a svájci Sky Work Airlines ezzel Zürich, Bázel és Genf után immár a negyedik svájci városba kínálva közvetlen összeköttetést.

“Határozottan haladunk tovább a megkezdett úton, amelynek révén a Budapest Airport Közép- és Kelet-Európa vezető légikikötőjévé válhat a növekedés üteme és az itt nyújtott szolgáltatások minősége területén.” – így kommentálta az éves statisztikák publikálást Jost Lammers. A Budapest Airport vezérigazgatója hozzátette: “Célunk, hogy az idén megerősítsük az elért eredményeket és megvalósítsuk a jövővel kapcsolatos terveinket. A repülőtér privatizációjának elmúlt négy éve igazi sikertörténet, hiszen még a legsúlyosabb világgazdasági válság körülményei között is folytattuk a repülőtér fejlesztését. Mindez mostanra meghozta a gyümölcsét: a korábbinál jóval magasabb színvonalú kiszolgálást tudunk nyújtani az utasoknak és minden tekintetben megnöveltük a repülőtéri müködés hatékonyságát. Örömmel tekintünk a 2012-es év elé, amelyben újabb légitársaságokat üdvözölhetünk Budapesten.”

Az úgynevezett hagyományos légitársaságok, mint a Lufthansa, a British Airways, a KLM, az Air France, a Swiss, a Turkish Airlines és még sokan mások jelentették a növekedés motorját 2011-ben. A járatsürüség növelése, a nagyobb gépek és a növekvő kihasználtság (load factor) állt a jelentős utasszám növekedés hátterében. A hagyományos légitársaságok szegmense nem kevesebb, mint 19,6%-kal szállított több utast Budapestre, mint 2010-ben. Óriási, 44%-os mértékben nőtt a hosszú távú járatokon utazók száma is, a Qatar Airwaysnek és az American Airlinesnak köszönhetően, miközben továbbra is jelentős piaci szerepet játszott Budapesten az amerikai Delta és a kínai Hainan Airlines is.

A Malév látványosan javította teljesítményét 2011 utolsó negyedévében és ezzel 200 000-el több utast szállított, mint az előző évben. Évi 8%-kal növekedett a Budapesten átszálló utasok száma, a tranzit utasok tették ki a Budapest Airport forgalmának 17 százalékát. 2011-ben tovább növekedett a diszkont légitársaságok piaca, ebben a szektorban élen járt a Wizz Air, amely a nyári csúcsidőszakban négy repülőgéppel üzemelt Budapestről.

A Budapest Airport eltökélten menetel stratégiai céljának megvalósítása felé, hogy a régió fő gyüjtő-elosztó repülőterévé váljon. Ezt a célt szolgálta az eddig legnagyobb, nem kevesebb, mint 100 millió eurós (30 milliárd forintos) befektetés, a SkyCourt (Égi Udvar) terminálépület átadása. Mindez jelentős mértékben növelte a repülőtér utasforgalmi kapacitásait, lényegesen kényelmesebbé teszi az utazást, szélesíti a repülőtér éttermi- és kereskedelmi kínálatát. Az eredmények máris tetten érhetők, hiszen a negyedéves, titkos, az utasok kikérdezésen alapuló felmérések nagyságrendekkel növelték a budapesti repülőtér kényelmi besorolását. A SkyCourt átadásával együtt kezdett üzemelni a 2-es terminál új, számítógép vezérlésü poggyászosztályozó rendszere, majdnem megkétszereződött az utasbiztonsági ellenőrzés kapacitása a 12 új átvilágító gépsor beállításának köszönhetően. Az átszálló utasok számára pedig az eddig négyről hatra emelkedett a utasbiztonsági folyosók száma.

A Budapest Airport 2012-ben is folytatja BUD Future nevü fejlesztési programjának a megvalósítását. Ez év tavaszán megkezdődik a Cargo City első fázisának építése a jelenlegi 2-es terminálhoz közel, a repülőtér vecsési oldalán. Itt 11 000 négyzetméternyi korszerü raktár és 4 500 négyzetméternyi iroda épül a légi teheráruk kezelésének meggyorsítására. A Budapest Airport az idén megkezdi egy új, korszerüen hangszigetelt hajtómü próbázó hely építését a jelenlegi Lufthansa Technik hangár közvetlen szomszédságában. Ez a beruházás jelentősen csökkenti a repülőtér közelében a potenciális földi zajterhelést.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.