2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: az 1. Terminál utolsó munkanapja

JETfly  |  2012. 05. 29., 13:10

Ma utoljára indít és fogad repülőgépeket a Budapest Airport 1. Terminálja, a két utolsó járat este a Wizz Air-nek az olaszországi Bariba tartó gépe (20.25-kor) és a Germanwings stuttgarti (21.30-kor) repülője lesz. Holnaptól, vagyis 2012. május 30-tól már minden légitársaság átköltözik a 2. Terminálra.

A Budapest Airport elsősorban a Malév csődje miatt kényszerül az 1. Terminál bezárására. A nemzeti légitársaság megszünése valamint a tavalyi 330%-ára emelt telekadó olyan pénzügyi helyzetet teremtett a repülőtér üzemeltetője számára számára, hogy nem maradt más választása, mint egy drasztikus költségcsökkentési program bevezetése. Ennek részeként történt a repülőtéren a dolgozók csoportos létszámleépítése, az idei évre tervezett, mintegy 10 milliárd forintnyi beruházás leállítása (37%-os csökkentés) és az 1. Terminál bezárása.

A mai napon még minden repülőjárat a 1. Terminálról indul és oda is érkezik. Az utolsó két Budapestre visszatérő repülőgép – a menetrend szerint – 23.55-kor a Wizz Air W6 2210-es járatszámú London Lutonból érkező és a W6 2342-es járatszámú Róma Fiumicino repülőteréről érkező gépe lesz. A két repülőgépet az utasok kiszállítása és a csomagok kirakodása után átvontatják a 2. Terminál előterére, ahonnan már holnap reggel 06.00 órakor kezdenek a hajnali járatokkal. 2012. május 30. szerdától valamennyi légitársaság a Budapest Airport 2. Termináljáról indul és oda is érkezik.

Az átköltöző diszkont légitársaságok (easyJet, Germanwings, Jet2.com, Norwegian és WizzAir) utasai valamennyien a 2B Terminálról indulnak (ott kell jelentkezniük az ún. check-inre), az érkezés viszont a hagyományos „Schengen - nem-Schengen” felosztás szerint történik, tehát a schengeni országokból a 2A Terminálra, a nem-schengeni államokból viszont a 2B Terminálra érkeznek az utasok és a csomagok is.

A Budapest Airport számára az is közrejátszott a költöztetésben, hogy a megnövekedett diszkont-forgalommal már nem tudott megbirkózni az 1. Terminál, hiszen a Budapesten települő low-cost légitársaságok a menetrend szerint a nyári csúcsidőszakban nem kevesebb, mint 11 járatot indítanának (6 gépet a Wizz Air és 5 járatot a Ryanair). Ezeket a járatokat jellemzően a 06.00 óra utáni időben, szinte egyszerre kívánják indítani, ami az 1. Terminálról megoldhatatlan volt.

Az 1.Terminál bezárásáról a BKV és a MÁV utasai is értesülnek, hiszen a Budapest Airport a két közlekedési vállalattal közösen plakátokon figyelmezteti az utazókat a változásról a Nyugati pályaudvaron,  Kőbány-Kispesten és a Ferihegy MÁV-megállóban valamint a 200E jelzésü busz megállóiban. Holnaptól pedig a buszokon és a vonatokon hangosbemondó figyelmezteti az utasokat, hogy már a 2. Terminálon kell leszállniuk vagy a vonatról leszállva a 200E jelzésü buszra kell átszállni. A Budapest Airport a weblapján és a facebookon keresztül is tájékoztatja az utazókat, mint ahogy az érintett légitársaságok is eljuttatták az információt az utasokhoz.

 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.