2025. 03. 29. szombat
Auguszta
: 403 Ft   : 374 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

103 tonnás ´´légipostai´´ küldemény!

JETfly  |  2013. 05. 09., 09:41

Nem kevesebb, mint 103 tonnát nyomott az az energetikai berendezés, amelyet tegnap délben egy darabban szállítottak el a budapesti repülőtérről. A különleges szállítmányt egy ukrán Antonov AN-124-es típusú óriásgép vitte magával a ferihegyi repülőtérről.

A különleges légi szállítmány fuvarlevelén a tömeg megjelölésénél 103 tonna szerepelt. Ennyit nyomott az a turbina alkatrész, amit a General Electric magyarországi gyárában állítottak össze, és amelyet egy darabban kellett elszállítani a megrendelőhöz. Hasonló szállítmányokhoz általában az ukrán Antonov Design Bureau AN-124 Ruszlán típusú gépeit hívják segítségül, amelyekből ezen a héten még további kettő fordul meg Budapesten.

Ruszlán

A megrendelő Algériába, egy épülő hatalmas erőmühöz kérte a szállítmányt a Szahara szívében fekvő Ghardaia-Noumerate repülőterére. Ennek a sivatagi légikikötőnek is 3 kilométer hosszú a futópályája, így a hatalmas Antonov-gép itt is kényelmesen le tud szállni. Az elmúlt hónapokban már többször is megfordultak az Antonov óriásgépek Budapest és Ghardaia között, amikor erőmüvi berendezéseket kellett szállítani, hiszen tengeren és közúton bajosan lehetne egy ekkora berendezést eljuttatni a Szaharába. A mostani, 103 tonnás darab volt az eddig legnagyobb teherárú, amit a budapesti repülőtéren rakodtak.

Ruszlán

Az Antonov AN-124-es eredetileg a szovjet légierő stratégiai szállítógépeként állították hadrendbe, azonban a hidegháború elmúltával kiderült: nagyszerü üzleti lehetőség rejlik az AN-124-esekben. Mind az oroszok (Volga-Dnyepr), mind az ukrán Antonov Desgin Bureau AN-124-es gépei számos különlegesen nagy szállítmányt vettek már a fedélzetükre a világ legkülönbözőbb pontjain.

Ruszlán

Az Antonov AN-124-esből több, mint száz darab épülhetett 1982 óta, a pontos számot részben azért nem lehet ismerni, mert a gépet a mai napig is használja pl. az orosz légierő. Az óriásgép legnagyobb megengedett felszálló tömege 405 tonna, az AN-124-100M-150 változat maximális hasznos terhelése 150 tonna (!) lehet, amivel még mindig 3 200 kilométeres távolságra tud elrepülni. Fele ekkora tömegü terheléssel viszont a hatótávolság már eléri a 8 700 kilométert. Az óriásgépet párhuzamosan gyártják Oroszországban, a Volga-menti Uljanovszkban és Kijevben az Antonov Tervező Iroda ukrajnai gyárában.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
2025-03-11 10:58:01
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy fontos lépést tett a fedélzeti szolgáltatások minőségének javítása érdekében azzal, hogy készpénzmentes fizetést vezet be. A légitársaság járatain 2025. április 1-jétől kizárólag bankkártyával, illetve digitális fizetési megoldásokkal (Apple Pay, Samsung Pay, Android Pay és Google Pay) lehet kifizetni a fedélzeten vásárolt termékek árát.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.