2025. 01. 22. szerda
Artúr, Vince
: 412 Ft   : 394 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Elképesztő, de megcsinálta: foggal húzta el az Airbust!

JETfly  |  2013. 06. 21., 13:57

Hihetetlen, a Guinness-rekordok könyvébe való sportteljesítményt mutatott be tegnap délelőtt Sinka „Popeye” Zsolt magyar erőművész: emberi erővel, egészen pontosan foggal húzta el a Budapest Airport 1. Termináljának forgalmi előterén a Wizz Air magyar légitársaság egyik Airbus A320-as típusú, 180 személyes repülőgépét. 

A rekordbeállítást cseppet sem segítette az időjárás: délelőtt fél tizenegykor a levegő hőmérséklete 31,3° Celsius volt, míg a beton már 43,3° Celsiusra hevült fel. A különleges mutatványhoz a Wizz Air egyik gépét kölcsönadta, amely két járat között tett egy gyors kitérőt az 1. Terminálra. Ennek a gépnek a fedélzetén érkezett át a rekord-kísérlet helyszínére a 2. Terminál előteréről Sinka „Popeye” Zsolt, hogy aztán nekigyürkőzzön az emberfeletti feladatnak.

Az 1. Terminál teraszán számos érdeklődő, támogató és szurkoló, lent a betonon pedig kamerák hada, újságírók, tévéstábok követték figyelemmel az előkészületeket. A rekordkísérlethez a Wizz Air, a Budapest Airport, a Malév Ground Handling és a Lufthansa Technik Budapest szakembereinek szoros együttmüködése kellett, hiszen Magyarország erős emberének testi épségére éppúgy vigyázni kellett, mint a méregdrága és vadonatúj repülőgépre, no meg a repülőtér biztonsági előírásait is be kellett tartani.

Minden jelenlévő alaposan meglepődött, amikor Sinka „Popeye” Zsolt az 50 tonnát meghaladó tömegü repülőgép orrfutójához erősített kötelet a fogai közé vette, nekifeszült és egyre gyorsuló tempóban húzni kezdte a gépet. Sokan már attól tartottak, hogy az Airbus A320-as meg sem áll, amikor végre a kabinban a pilóta lefékezte a gyorsan mozgó monstrumot. A hitelesítő mérésen megdöbbentő adatok láttak napvilágot: Sinka „Popeye” Zsolt az ötven tonnát meghaladó tömegü A320-as repülőt 52 mp alatt pontosan 39,2 méterre vontatta el!

A Guinness-rekord tehát megvan, a hitelesítésre természetesen a helyszíni ellenőrök jelentése alapján még néhány hetet várni kell. A rekord beállítást a helyszínről követte Dr. Nébald György, a sportállamtitkárság főosztályvezetője, olimpiai- és világbajnok kardvívónk is.

„Kicsit tartottam a szokatlanul nagy melegtől, hiszen a korábbi főpróbán ideális hőmérséklet, kb. 15 fok és borult ég volt, most meg szinte lövellte az arcomba a meleget a beton.” – osztotta meg a rekord beállítás közben szerzett tapasztalatait Sinka „Popeye” Zsolt, azután így folytatta: „Amikor már megmozdítottam a gépet, tudtam, hogy megcsinálom. Mindig az első pár méter a legnehezebb, utána már csak gyorsítani kellett. Ilyenkor szinte teljesen kizárom a külvilágot, csak a feladatra koncentrálok. Sokat segített a különleges repülőtéri atmoszféra is, hogy ennyiféle ember, szakértő és cég mind abban segített, hogy meg tudjam csinálni. Sikerült!”

„Nagy örömünkre szolgált, hogy a legnagyobb magyar légitársaság, a Wizz Air is aktív részese lehetett ennek a Guinness-rekordnak. Zsolt teljesítménye meggyőzött bennünket arról, hogy még további közös rekordokkal ejthetjük ámulatba a világot.” – hangsúlyozta Tamara Mshvenieradze, a Wizz Air magyarországi kommunikációs vezetője. Némi iróniával hozzátette: „Szeretnék megnyugtatni mindenkit, hogy a Wizz Air gépeit ezentúl sem fogjuk emberi erővel mozgatni a repülőtéren a vonatás helyett, erre csak kivételes képességü emberek képesek.”

„Különlegesen alapos előkészületek kellettek ahhoz, hogy siker koronázza a mai rekordot.” mondta Hardy Mihály, a házigazda Budapest Airport kommunikációs igazgatója. Hozzátette: „Őszintén gratulálok Zsoltnak a rekordjához, hiszen elképesztő teljesítményt nyújtott ismét: egy ekkora repülőgép megmozdításához mi itt a repülőtéren egy 7 200 cm²-es, 265 lóerős (vagyis 195 kW teljesítményü) dízelmotorral felszerelt traktort használunk. Annak a vonóereje 25 000 kiló!”

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 01. 02., 10:24
A NATO Görögországban megrendezett, a légi hadműveletek összehangolását célzó Ramstein Flag gyakorlatának különböző részterületeit az ARANYSAS decemberi számában - mintegy „felülnézetben” - bemutattuk. A végrehajtott repülésekbe és a gyakorlat „alulnézetébe” Tősér Péter alezredes, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár megbízott parancsnok-helyettese avatja be az olvasókat.
2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
2024-12-19 23:22:08
Repülés szempontjából az év utolsó kiképzési napja nem a legbravúrosabb, mégis az egyik legfontosabb. „Számunkra morálisan fontos, hogy le tudjunk zárni egy hosszú évet” – szögezte le dr. Bali Tamás dandártábornok, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár parancsnoka.
2024-12-19 11:16:58
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 22., 13:06
1940-ben új repülőgép jelent meg az amerikai haditengerészet zuhanóbombázó századainál: az SBD Dauntless.
2025. 01. 22., 09:34
Az 1957-ben épített négymotoros lesz a légitársaság 2026. évi centenáriumi ünnepségének egyik attrakciója.
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.