2025. 02. 22. szombat
Gerzson
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Budapest Airport: jó ütemben halad az 1. futópálya felújítása

JETfly  |  2014. 05. 14., 12:52

Az időnként lecsapó ítéletidő ellenére eddig a kitűzött ütemterv szerint halad a Budapest Airportnál a 3 000 m hosszú 1. futópálya felújítása. A repülőteret üzemeltető vállalat célja az, hogy a nyári forgalmi csúcsidőszak előtt, május végére teljes mértékben visszaadhassák a forgalomnak a futópályát.

Minden kis repedést a betonban alaposan körül kell vágni, majd egy speciális, mügyanta alapú kötőanyaggal bevonni és utána kell feltölteni betonnal. A javításokkal szemben nagyon magas az elvárás, hiszen a betonnak nemcsak a szélsőségesen magas és alacsony hőmérsékleteknek kell ellenállnia (a nyári melegben akár 50-55° Celsiusra melegszik fel, míg télen mélyen fagypont alá is hülhet), hanem az óriás teherszállítógépek leszállása közben keletkező hatalmas nyomást is el kell viselnie. A Budapest Airport 1. futópályája (ún. 13R/31L) 3 kilométer hosszú és 45 méter széles, felülete 135 000 m² azaz mintegy 19 futballpálya nagyságú. A jelenlegi felújítás során az 1. futópálya melletti gurulóutakat is karbantartják.

Budapest Airport: jó ütemben halad az 1. futópálya felújítása

A Budapest Airport és partnereinek szakemberei először a 3,7 kilométer hosszú 2. futópályát újították fel áprilisban, a repülőtér forgalma jelenleg ezen a futópályán zajlik. A beton felületek hibáinak kijavítása mellet a szakemberek kicserélik a futópálya-világítás acélburkolatú lámpatesteit, az elektromos kábeleket, végrehajtják a müszeres leszállító berendezések (ILS) karbantartását, megtisztítják a vízelvezető árkokat. A futópályákkal szemben rendkívül magasak a müszaki követelmények, hiszen a letöredezett betonszélek nemcsak azért veszélyesek, mert télen a megfagyó víz tovább repesztheti a betontáblákat, hanem mert a törmelék a repülőgépek hajtómüveibe kerülve súlyos balesetet okozhatna. A repülőtéri futópályáknak emiatt ping-pong asztal simaságúaknak kell lenniük. A két futópálya felújításának teljes költsége eléri a 2,65 millió eurót vagyis mintegy 800 millió forintot.

„Nagyon elégedett vagyok a futópálya felújításban résztvevő cégekkel, különösen fontos a számunkra, hogy igényes, megbízható munkát végeznek a szoros határidők ellenére.” jelentette ki Stephan Schattney, a Budapest Airport Müszaki Központjának igazgatója. Hozzátette: „Példaértékü, ahogy a speciális betonjavítást végző német-osztrák-szlovák-lengyel OAT-cég szakemberei együttmüködnek a gurulóutak aszfaltozását végző Strabaggal és a pályafények beszerelését végző Budapest Airportos müszaki szakemberekkel. Bár az előttünk álló napok időjárása nem sok jót tartogat a számunkra, biztos vagyok abban, hogy a kitüzött határidőre, vagyis május 27.-re vissza tudjuk adni a forgalomnak az 1- futópályát.”

Budapest Airport: jó ütemben halad az 1. futópálya felújítása

A Budapest Airport a szomszédos XVII. kerület lakosságának nyugalma és zavartalan pihenése érdekében a hétvégeken szünetelteti a pályafelújítást, vagyis péntek délután 18.00 órától hétfőn reggel 8.00 óráig minden alkalommal kétpályás üzemben müködik a repülőtér. Bár a 2. pályáról felszálló gépek egy bal fordulóval kitérnek a XVII. kerület érintett negyedei fölül, dél-keleti szélirány esetén (13L pályavég) a leszálló gépek zaja zavarhatná a rákoshegyi lakosokat, ezért szünetelnek a karbantartási munkák a hétvégéken. A hétköznapokon esetleg megnövekedett zajterhelésről a Budapest Airport a XVII. kerületi önkormányzaton és a helyi médián keresztül tájékoztatta a környék lakosságát, a leginkább érintett közösségeket tömörítő civil szervezet képviselőivel pedig személyes konzultációt folytatott.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.