2025. 02. 21. péntek
Eleonóra
: 405 Ft   : 386 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Meghirdették az Aviation X pályázatait

Meghirdették az Aviation X pályázatait
JETfly  |  2019. 11. 07., 15:27

Az Emirates, az Airbus, a Collins Aerospace, a GE Aviation és a Thales által létrehozott, startupokat támogató inkubátor, az Aviation X Lab célja a repülés forradalmasítása, a jövő repülést segítő technológiáinak kifejlesztése. A 2017-ben indult kezdeményezéshez most csatlakozott a du telekommunikációs cég.

Az Arab Emirátusok gazdaságában kulcsfontosságú szerepet tölt be a légiközlekedés, hiszen 47.4 milliárd amerikai dollárral járul hozzá a GDP-hez. Ez az összeg az előrejelzések szerint 2037-re megháromszorozódik*. Az iparág már most 800 ezer embernek biztosít munkát. Az Aviation X létrehozásakor a szektor technológiai megújulását, és a fenntarthatóságot tartották szem előtt az alapítók.

Az Aviation X Lab 2020 elejéig várja az első ötleteket, projektjavaslatokat. A pályázóknak két cél elérésére kell javaslatokat benyújtani:  

1. cél: karbonnegatív repülés. A repülés mint iparág a világ szénkibocsátásának mindössze 2 százalékáért felel. A légitársaságok 115 gramm szén-dioxidot termelnek utaskilométerenként. Ez évente 859 millió tonna szén-dioxidot jelent. A cél, hogy 2030-ra ez a szám drasztikusan, 100 grammal, 87 százalékkal csökkenjen, vagyis egy utas egy kilométeren már csak 15 grammnyi szén-dioxid-kibocsátást jelentsen.

2. cél: a repülőterek újragondolása. Miközben a turizmus várhatóan a duplájára nő az elkövetkező 15 évben, ami további 3.4 milliárd utast jelent, a jelenlegi repülőterek nem lesznek képesek kezelni a megnövekedett forgalmat. A cél az, hogy az újratervezett repterek négyzetméterenként 10 utas befogadására legyenek képesek, és a biztonsági beléptetések hossza maximum 10 percre csökkenjen.

Az Aviation X Lab ezért startupokat, innovátorokat, tudományos kutatókat, civil szervezeteket, aktivistákat hív meg, hogy pályázzanak ötleteikkel. Az inkubátorcég a legjobb csapatokat Dubajba hívja, hogy közösen alkossanak, kísérletezzenek és fejlesszenek prototípusokat az erre kialakított speciális területen, az úgynevezett „Area 2071”-ben. Maximum négy csapatot választanak majd ki, akik további támogatást kaphatnak kockázatitőke-befektetőktől és más befektetőktől.

Az Aviation X Lab megnyitóján három újdonságot mutattak be – az egyiket a Thales-től, a másik kettőt az Emirates-től.

A Thales a Solo névre keresztelt virtuális asszisztensét hozta el, amely a repülés biztonságának további növeléséhez járul hozzá, és a kapitány munkáját segíti. Felhasználva az összes rendelkezésre álló adatot, a Solo folyamatosan javaslatokat tesz a gép személyzete számára a legideálisabb repülési útvonallal kapcsolatban, növelve ezáltal a repülés hatékonyságát és az utasok kényelmét.

Az Emirates két olyan megoldást mutatott be, amelyek a mesterséges intelligenciára épülnek. Az egyik ezek közül a fenntarthatósági célokat, nevezetesen az élelmiszer-pazarlás csökkentését segíti elő. A másik a Bahja névre keresztelt alkalmazás, amely valós időben, arcfelismeréssel elemzi az alkalmazottak boldogságszintjét. A fejlesztők szerint az alkalmazottak hangulata meghatározza az ügyfelek elégedettségét is, így ez az információ minden munkaadó számára fontos.

Az Aviation X Labet 2017 októberében alapították HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, az Egyesült Arab Emírségek miniszterelnökének jelenlétében.

Az inkubátor cégről további információ a honlapján, illetve ebben a videóban található.

*az IATA adatai

Az Area 2071-ről

További információkért kérjük, látogasson el a http://area2071.ae/ oldalra.

Forrás: LOW PR

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 04., 15:48
A Kínai Népköztársaság repülőiparának legkomolyabb seregszemléjét kétévente rendezik meg. A hivatalos nevén Kínai Nemzetközi Légi- és Űrkutatási Kiállítás a ritka alkalmak egyike, amikor a messze földről érkezők is megismerhetik a helyi fejlesztéseket, és véleményt alkothatnak a közeli - vagy távolabbi elképzelésekből.
2025. 01. 29., 12:12
Repülőműszaki szakmai héten vett részt január 21. és 24. között a pápai MH 47. Bázisrepülőtér repülést biztosító századának teljes állománya, hogy felkészüljön a repülőműszaki és a speciális repüléskiszolgálási feladatok szakszerű végrehajtására a 2025-ös kiképzési évben.
2025-02-17 13:29:58
A Magyar Honvédség KC-390 Millennium típusú szállító repülőgépének éves karbantartását a pápai légibázison települő nemzetközi Stratégiai Légiszállító Képesség program egyedülálló C-17-es hangárjában végzi a kecskeméti repülődandár repülőműszaki állománya.
2025-02-05 11:27:24
Éppen 10 éve törölte el a HungaroControl – Európában elsőként – a teljes légi útvonalhálózatot, ezzel lehetővé téve a repülőgépek korlátozások nélküli, szabad légtérhasználatát. Az innovatív forgalomszervezési koncepciónak (Hungarian Free Route, HUFRA) köszönhetően az elmúlt évtized során a hazánk felett átrepülő járatok útvonala összesen 15 millió kilométerrel rövidült, és több mint 180 millió kilogrammal kevesebb szén-dioxid került a levegőbe.
2025-01-31 10:06:46
A NASA elfogadta az Axiom Space negyedik küldetését, tehát Kapu Tibor magyar kutatóűrhajós leghamarabb 2025 tavaszán elindulhat a Nemzetközi Űrállomásra. Az Ax-4 első sajtótájékoztatóján a legénység mellett bemutatták a küldetés hivatalos jelvényét („mission patch”), illetve azt a ruhát is, amelyben az űrhajósok a Nemzetközi Űrállomásra utaznak („flight suit”).
2025-01-27 09:31:22
Fontos mérföldkövet ért el a fenntarthatóság terén a VINCI Airports hálózat részeként működő Budapest Airport. A Budapest Airport leányvállalata, a Repülőtéri Üzemanyag Kiszolgáló Kft. sikeresen teljesítette azon audit feltételeit, amely lehetővé teszi a fenntartható repülőgép-üzemanyag (sustainable aviation fuel, SAF) használatának bevezetését a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtéren.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 02. 17., 09:48
A Gulfstream Aerospace hamarosan átadja a megrendelőjének az utolsó G650(ER) business jetet. A jövő a G800-asoké, a váltómodell még az első félévben megkapja az amerikai Szövetségi Légügyi Hivataltól a szükséges tanúsítványokat.
2025. 02. 13., 09:18
A négynapos tanfolyam február 10-én kezdődött, a Kalkar-i Német Légierő Műveleti Parancsnokság NATO Allied Command Transformation (ACT) által akkreditált kiképzőközpontja, valamint az MH ÖMP Légierő Hadműveleti és Kiképzési Főnökség fegyvernemi részlege közös szervezésében.
2025. 02. 06., 10:02
Decemberben egy, akkor a nyilvánosság előtt még nem ismert megrendelő jelentette be az igényét nyolc, a gyártási fázis utolsó szakaszához érkezett Boeing 767F-re. Most kiderült: az ügyfél a UPS.
2025. 01. 31., 09:56
Beszélgetés Könczöl Ferenc ezredessel, aki 2025. január 1-től tölti be az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár parancsnoki beosztását.

  Legfrissebbek most

2024 november első felében immár nyolcadik alkalommal tartották meg a CRUZEX-et. A legnagyobb latin-amerikai légierő gyakorlaton ezúttal 16 országból 3000 katona és 100 repülő eszköz vett részt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.