Az Emirates, az Airbus, a Collins Aerospace, a GE Aviation és a Thales által létrehozott, startupokat támogató inkubátor, az Aviation X Lab célja a repülés forradalmasítása, a jövő repülést segítő technológiáinak kifejlesztése. A 2017-ben indult kezdeményezéshez most csatlakozott a du telekommunikációs cég.
Az Arab Emirátusok gazdaságában kulcsfontosságú szerepet tölt be a légiközlekedés, hiszen 47.4 milliárd amerikai dollárral járul hozzá a GDP-hez. Ez az összeg az előrejelzések szerint 2037-re megháromszorozódik*. Az iparág már most 800 ezer embernek biztosít munkát. Az Aviation X létrehozásakor a szektor technológiai megújulását, és a fenntarthatóságot tartották szem előtt az alapítók.
Az Aviation X Lab 2020 elejéig várja az első ötleteket, projektjavaslatokat. A pályázóknak két cél elérésére kell javaslatokat benyújtani:
1. cél: karbonnegatív repülés. A repülés mint iparág a világ szénkibocsátásának mindössze 2 százalékáért felel. A légitársaságok 115 gramm szén-dioxidot termelnek utaskilométerenként. Ez évente 859 millió tonna szén-dioxidot jelent. A cél, hogy 2030-ra ez a szám drasztikusan, 100 grammal, 87 százalékkal csökkenjen, vagyis egy utas egy kilométeren már csak 15 grammnyi szén-dioxid-kibocsátást jelentsen.
2. cél: a repülőterek újragondolása. Miközben a turizmus várhatóan a duplájára nő az elkövetkező 15 évben, ami további 3.4 milliárd utast jelent, a jelenlegi repülőterek nem lesznek képesek kezelni a megnövekedett forgalmat. A cél az, hogy az újratervezett repterek négyzetméterenként 10 utas befogadására legyenek képesek, és a biztonsági beléptetések hossza maximum 10 percre csökkenjen.
Az Aviation X Lab ezért startupokat, innovátorokat, tudományos kutatókat, civil szervezeteket, aktivistákat hív meg, hogy pályázzanak ötleteikkel. Az inkubátorcég a legjobb csapatokat Dubajba hívja, hogy közösen alkossanak, kísérletezzenek és fejlesszenek prototípusokat az erre kialakított speciális területen, az úgynevezett „Area 2071”-ben. Maximum négy csapatot választanak majd ki, akik további támogatást kaphatnak kockázatitőke-befektetőktől és más befektetőktől.
Az Aviation X Lab megnyitóján három újdonságot mutattak be – az egyiket a Thales-től, a másik kettőt az Emirates-től.
A Thales a Solo névre keresztelt virtuális asszisztensét hozta el, amely a repülés biztonságának további növeléséhez járul hozzá, és a kapitány munkáját segíti. Felhasználva az összes rendelkezésre álló adatot, a Solo folyamatosan javaslatokat tesz a gép személyzete számára a legideálisabb repülési útvonallal kapcsolatban, növelve ezáltal a repülés hatékonyságát és az utasok kényelmét.
Az Emirates két olyan megoldást mutatott be, amelyek a mesterséges intelligenciára épülnek. Az egyik ezek közül a fenntarthatósági célokat, nevezetesen az élelmiszer-pazarlás csökkentését segíti elő. A másik a Bahja névre keresztelt alkalmazás, amely valós időben, arcfelismeréssel elemzi az alkalmazottak boldogságszintjét. A fejlesztők szerint az alkalmazottak hangulata meghatározza az ügyfelek elégedettségét is, így ez az információ minden munkaadó számára fontos.
Az Aviation X Labet 2017 októberében alapították HH Sheikh Mohammed bin Rashid Al Maktoum, az Egyesült Arab Emírségek miniszterelnökének jelenlétében.
Az inkubátor cégről további információ a honlapján, illetve ebben a videóban található.
*az IATA adatai
Az Area 2071-ről
További információkért kérjük, látogasson el a http://area2071.ae/ oldalra.
Forrás: LOW PR
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.