Súlyos alkatrészhiánnyal küszködnek az Indiai Légierőnél, ugyanis kiderült, hogy a Hawk gyakorlógépek 25 százaléka a földön vesztegel új alkatrészre várva. Ezt A.K. Antony védelmi miniszter is elismerte, elmondása szerint a probléma jelenleg 16 gépet érint.
A dolog meglepőnek tünhet, ugyanis a Hawk flotta viszonylag új, az első gépek 2008-ban kerültek az országba. A típusból jelenleg 66 darab áll szolgálatban, és a pilótanövendékek kiképzésére használják, azon belül is az utolsó fázisban kerülnek Hawk-ra a kadétok a kiképzési program szerint. Ennek ellenére a helyzet jelenleg bonyolultabb, mivel két évvel ezelőtt a HPT 32 típust kivonták a szolgálatból, így az ország alapkiképző repülőgép nélkül maradt, a Hawk-ok leállása így különösen érzékenyen érinti a légierőt.
A védelmi miniszter a probléma ismertetése mellett azt is elmondta, hogy már folyamatban van a tartalék alkatrészek beszerzése, azonban részleteket nem közölt. Hasonló problémákkal egyébként már meglepően korán, a rendszeresítés évében is találkoztak az indiaiak. Akkor, 2008 májusában egy gép balesetet is szenvedett, ami a hivatalos információk szerint pilótahiba miatt következett be, ugyanakkor a légierő panaszkodott a tartalékeszközök problémáira, és az alacsony, 40 százalékos rendelkezésre állásra.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.