Két F-35B Lightning II landolt a USS Wasp fedélzetén még 2013. augusztus 12-én az új repülőgép tesztjeinek második fázisaként. Az összesen három részből álló tesztelés ezen szakaszában (DT-II) került sor az első éjszaka végrehajtott hajófedélzetről történő üzemelésre, valamint ez volt az első alkalom, hogy egy brit tesztpilóta hajthatott végre felszállást és landolást egy repülőgép-hordozón az F-35B típussal.
Az F-35 Lightning II egy következő generációs harci repülőgép, amelyet az Egyesült Államok tengerészgyalogsága és haditengerészete, légiereje és további 8 nemzetközi partnerország számára fejlesztenek. A USS Wasp fedélzetén a STOVL (rövid nekifutású felszállásra, valamint függőlegesen történő leszállásra képes) rendszerü üzemre tervezett F-35B változat tesztelésére került sor, amelyen brit és olasz megfigyelők is részt vettek.
Éjszakai felszállás hajófedélzetről
Az augusztus 18-án lezárult tesztelés során 40 rövid nekifutású felszállást, valamint 41 függőlegesen történő leszállást hajtottak végre, a repülésekben résztvevő BF-01 és BF-05 számú repülőgépekkel. Ez a tengeri próba fontos mérföldkő az F-35 program történetében, hiszen az ezen tesztek során szerzett nagy mennyiségü adat teszi lehetővé azt, hogy nappal és éjszaka is egyaránt bevethető legyen a repülőgép és 2015-re kezdeti müveleti képességet (IOC) szerezhessen az Amerikai Tengerészgyalogságnál.
Éjszakai leszállás közben az F-35B
Kapcsolódó videók az F-35B tesztjeiről:
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.