Az An-124 Ruszlán helyettesítésére megkezdődött egy új, szuper-nehézsúlyú kategóriába tartozó szállítógép (PAK VTA) tervezése. Az új szállítógép nem csak az eddigi feladatokat veszi majd át a Ruszlántól, de a kor követelményeinek is meg fog felelni.
Mielőtt azonban a tervezőmunka ténylegesen is elkezdődne, rengeteg kérdést kell még tisztázni a tervezőiroda és a megrendelő között. Az eddigi hírek arról szóltak, hogy a Ruszlán pótlására majd csak 2025 után kerül sor – annál is inkább, mert a meglévő Ruszlánok modernizálása 2022-ig befejeződik. Ezt a munkát az Iljusin tervezőiroda koordinálja, az átműszerezett és alaposan ráncfelvarrt An-124-100M-ek az Uljanovszki Rrepülőgépgyárból (ahol eredetileg is gyártották őket) fognak kikerülni.
A Ruszlánok gyártása 2003-ban állt le, addig összesen 36 darabot adtak át a megrendelőknek. 2018 nyarán még arról szóltak a hírek, hogy újraindulhat az An-124-es gyártása, mivel egyre nagyobb a kereslet az ilyen kategóriájú szállítógépek iránt, viszont most úgy tűnik, hogy inkább egy új repülőgépet fejlesztenének a Ruszlán leváltására.
Forrás: https://www.interfax.ru
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.