Az Aero Vodochody szerződést kötött az L-39-esek nagyjavítására a bolgár Védelmi Minisztériummal. Az első két gépet az előzetes ütemterv szerint 2023. január végéig adják át az Aero-nak. A szerződés a gépek részleges korszerűsítését is tartalmazza, a keretszerződés négy évre szól. Az L-39-esek modernizálását a tervek szerint 2024-ben fejezik be.
"Örülök a pályázat sikeres lebonyolításának és a lehetőségnek, hogy legendás L-39 Albatros repülőgépünk egyik régi üzemeltetőjével működhetünk együtt. Szisztematikusan azon dolgozunk, hogy erősítsük és fejlesszük kapcsolatainkat repülőgépeink jelenlegi üzemeltetőivel, így Bulgária is csatlakozik azoknak az ügyfeleknek a sorába, akik flottájuk nagyjavítását és részleges korszerűsítését választották” – mondja Filip Kulštrunk, az Aero Vodochody értékesítési alelnöke.
A szerződés értelmében megrendelést adtak le az első két L-39ZA repülőgép nagyjavítására, köztük két hajtóműre és a Safir segédhajtóműre. A LOM Praha, az Aero stratégiai partnere fogja elvégezni az AI-25TL típusú hajtóművek felújítását. Az Aero január végére kezdi meg a nagyjavítási és részleges korszerűsítési munkákat, a tervek szerint a gépeket „saját lábon” repülnék vissza Bulgáriába. A szerződésben más csehországi beszállítók is részt vesznek, akik együttműködnek az Aero Vodochody-val.
A szerződés részleges korszerűsítést is tartalmaz, főként az eredeti orosz repülési elektronikát nyugatira cserélve, ezzel korszerűsítve a navigációs, a kommunikációs, az idegen/barát felismerő és a repülési adatokat rögzítő berendezéseket. Maga a nagyjavítás 7,5 évre vagy 1 500 repült órára növeli a gépek élettartamát.
Az Aero mintegy 2 900 L-39-est gyártott, amelyekből még mindig több száz repül szerte a világon. Az Albatros történelmileg a legsikeresebb sugárhajtású kiképző repülőgép, de sok ország más feladatokra is használja őket, például felderítőként vagy határvédelemre. Az elmúlt években a vállalat több L-39C és L-39ZA repülőgép karbantartási, javítási és frissítési megrendeléseit teljesítette négy külföldi ügyfél részére Afrikában és Közép-Ázsiában. Az L-39-eseket a jövőben várhatóan az új L-39NG váltja fel, amely világszerte nagy érdeklődésnek örvend a felhasználók körében. Hazánk szintén vásárolt 12 példányt az új típusból, melyek leszállítása 2024-től indul.
Forrás: https://www.aero.cz/
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.