Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Aero India 2019 szakkiállításon mutatták be az új F-21-est. A Lockheed Martin ajánlata alapján kizárólag India lesz az F-21 (az F-16-os speciális változata) üzemeltetője.
A Jane's Defence Weekly cikke kiemeli, hogy az Aero India 2019 szakkiállításon bemutatott F-21 leginkább az F-16 Block 70-esének felel meg, így rendelkezik többek között behúzható légi utántöltő csonkkal, nagymérető kijelzőpanelekkel (LAD), háromfunkciós szárny alatti rakétafüggesztési pontokkal és más, nem részletezett berendezésekkel. A repülőgépet az indiai Tata Advanced Systems céggel közösen kínálja a Lockheed Martin.
Az Indiai Légierő tankerjeivel való kompatibilitást szolgálja a légi utántöltő rendszer átalakítása, emellett az F-21 tartalmazza az F-16V-os Block 70-es verziójának minden fejlesztését. Az F-21 AN/APG-83 fázisrács vezérlésű radarral rendelkezik és a Raytheon egy új fedélzeti számítógépet fejlesztett ki számára, ellátták Link-16 adatcsatornával, fejlett pilótafülke-kijelzőkkel, valamint egy javított elektronikus harci rendszert és egy földi ütközéselhárítási rendszert is beépítettek.
A Lockheed Martin által bejelentett fejlesztéseken túlmenően a vállalat számos, az ötödik generációs F-22 és F-35 harci repülőgépekre kifejlesztett technológiát kíván integrálni. Az F-21 két alsó felfüggesztési pontján elhelyezett hárompályás pilonok adaptereinek köszönhetően 40% -kal több levegő-levegő rakétát hordozhat, mint az F-16-os alapgép.
A tervek szerint a 114 darabos szériából 17 darab készülne az Egyesült Államokban, a többit az indiaiak által kijelölt stratégiai partner cég gyártaná. Az itt legyártott repülőgépek közül 82 darab lenne együléses, a többi pedig kétüléses verzió. Amennyiben a tervek megvalósulnak, ez lesz a Lockheed Martin legfejlettebb F-16-os variánsa.
A 2018 áprilisában kiadott előzetes információkérésre az Indiai Védelmi Minisztérium 2019 januárjában hét vállalattól kapott ajánlatot. Öt gyártó nyújtott be ajánlatot kéthajtóműves repülőgépekkel: F/A-18E/F Super Hornet a Boeing-tól, Rafale a francia Dassault-tól, Typhoon a Eurofighter konzorciumtól, MiG-35 az RSzK MiG-től és Szu-35 a Szuhoj irodától. Két másik cég kínált egyhajtóműves vadászgépeket: a svéd Saab Gripen E-jét és a Lockheed Martin F-16 Block 70-esét.
Az Indiai Légierő tanulmányozta a beérkezett információkat, hogy tisztázza a Légierő által a hivatalos kiválasztási folyamat során megkövetelt technikai követelményeket.
A légierő azt is vizsgálja, hogy a nemzeti katonai-ipari komplexum melyik részét lehetne bevonni egy lehetséges szerződésbe. A terv szerint a repülőgépeknek 45%-ban helyben előállított alkatrészekből kell megépülniük.
Ellentétben a 126 darab többfeladatú harci repülőgép megvásárlására vonatkozó korábbi versenykiírással, a légierő nem tervez kiterjedt teszteket, amelyek akár két évig is eltarthatnak. Ehelyett egyes paramétereket egyenként értékelnek, leginkább a javasolt repülőgép gyártó országában. Ismert, hogy a hét versenytárs közül hat esetében már korábban elvégezték a repülési teszteket. A jelenlegi pályázat esetében azonban a gyártók bizonyos módosításokkal mutatták be az ajánlott eszközöket, így az Indiai Légierő szükség esetén korlátozott vizsgálatot igényelhet a gyártótól.
Forrás: http://armstrade.org
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.