2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Exkluzív F-21-es ajánlat Indiának

Exkluzív F-21-es ajánlat Indiának
JETfly  |  2019. 05. 23., 14:17
Exkluzív F-21-es ajánlat Indiának

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, az Aero India 2019 szakkiállításon mutatták be az új F-21-est. A Lockheed Martin ajánlata alapján kizárólag India lesz az F-21 (az F-16-os speciális változata) üzemeltetője.

A Jane's Defence Weekly cikke kiemeli, hogy az Aero India 2019 szakkiállításon bemutatott F-21 leginkább az F-16 Block 70-esének felel meg, így rendelkezik többek között behúzható légi utántöltő csonkkal, nagymérető kijelzőpanelekkel (LAD), háromfunkciós szárny alatti rakétafüggesztési pontokkal és más, nem részletezett berendezésekkel. A repülőgépet az indiai Tata Advanced Systems céggel közösen kínálja a Lockheed Martin.

Az Indiai Légierő tankerjeivel való kompatibilitást szolgálja a légi utántöltő rendszer átalakítása, emellett az F-21 tartalmazza az F-16V-os Block 70-es verziójának minden fejlesztését. Az F-21 AN/APG-83 fázisrács vezérlésű radarral rendelkezik és a Raytheon egy új fedélzeti számítógépet fejlesztett ki számára, ellátták Link-16 adatcsatornával, fejlett pilótafülke-kijelzőkkel, valamint egy javított elektronikus harci rendszert és egy földi ütközéselhárítási rendszert is beépítettek.

A Lockheed Martin által bejelentett fejlesztéseken túlmenően a vállalat számos, az ötödik generációs F-22 és F-35 harci repülőgépekre kifejlesztett technológiát kíván integrálni. Az F-21 két alsó felfüggesztési pontján elhelyezett hárompályás pilonok adaptereinek köszönhetően 40% -kal több levegő-levegő rakétát hordozhat, mint az F-16-os alapgép.

A tervek szerint a 114 darabos szériából 17 darab készülne az Egyesült Államokban, a többit az indiaiak által kijelölt stratégiai partner cég gyártaná. Az itt legyártott repülőgépek közül 82 darab lenne együléses, a többi pedig kétüléses verzió. Amennyiben a tervek megvalósulnak, ez lesz a Lockheed Martin legfejlettebb F-16-os variánsa.

A 2018 áprilisában kiadott előzetes információkérésre az Indiai Védelmi Minisztérium 2019 januárjában hét vállalattól kapott ajánlatot. Öt gyártó nyújtott be ajánlatot kéthajtóműves repülőgépekkel: F/A-18E/F Super Hornet a Boeing-tól, Rafale a francia Dassault-tól, Typhoon a Eurofighter konzorciumtól, MiG-35 az RSzK MiG-től és Szu-35 a Szuhoj irodától. Két másik cég kínált egyhajtóműves vadászgépeket: a svéd Saab Gripen E-jét és a Lockheed Martin F-16 Block 70-esét.

Az Indiai Légierő tanulmányozta a beérkezett információkat, hogy tisztázza a Légierő által a hivatalos kiválasztási folyamat során megkövetelt technikai követelményeket.

A légierő azt is vizsgálja, hogy a nemzeti katonai-ipari komplexum melyik részét lehetne bevonni egy lehetséges szerződésbe. A terv szerint a repülőgépeknek 45%-ban helyben előállított alkatrészekből kell megépülniük.

Ellentétben a 126 darab többfeladatú harci repülőgép megvásárlására vonatkozó korábbi versenykiírással, a légierő nem tervez kiterjedt teszteket, amelyek akár két évig is eltarthatnak. Ehelyett egyes paramétereket egyenként értékelnek, leginkább a javasolt repülőgép gyártó országában. Ismert, hogy a hét versenytárs közül hat esetében már korábban elvégezték a repülési teszteket. A jelenlegi pályázat esetében azonban a gyártók bizonyos módosításokkal mutatták be az ajánlott eszközöket, így az Indiai Légierő szükség esetén korlátozott vizsgálatot igényelhet a gyártótól.

Forrás: http://armstrade.org

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.