Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Greenville-ben nyitott 2019-ben új F-16-os gyártósort a Lockheed Martin. Lássuk, a legfrissebb hírek alapján, hogyan áll a gyártás a dél-karolinai üzemben!
Mivel a texasi Fort Worth-ben található gyár teljes mértékben az ötödik generációs F-35-ösök gyártására állt át (2017-ben adták át az ott legyártott utolsó F-16-ost), így a külföldi F-16V megrendelések teljesítésére a Greenville-i üzemet jelölték ki, ahol a vírushelyzet ellenére is zajlik a munka: a Lockheed Martin tájékoztatása szerint 2022-ben gördülhet le a gyártósorról az első elkészült F-16V, melyet Bahrain vehet majd át várhatóan 2022 utolsó negyedévében. A Lockheed Martin Aeronautics alelnöke, Greg Ulmer, arról is tájékoztatást adott, hogy 128 darab új F-16V-re van konkrét megrendelésük és szinte biztosra vehető, hogy ez a szám a jövőben növekedni fog.
A népszerű vadászbombázó új változatából eddig Bahrein (16), Bulgária (8), Szlovákia (14) és Tajvan (66) rendelt, továbbá van egy ötödik vásárló, akit ugyan nevén nem neveztek, de tudható, hogy vélhetően Marokkó is vásárol 24 példányt a Külföldi Katonai Értékesítési program keretein belül. Ulmer hangsúlyozta, hogy piackutatásuk alapján 300 vagy akár ennél is több F-16V-re lehet majd valós igény globálisan: nem minden ország engedheti meg magának egy ötödik generációs típus vásárlását, és véleménye szerint, ha a 4. generációban gondolkodunk, akkor képességeit tekintve a Block 70/72 kiemelkedik a listán.
Fontos kérdés még az Indiai Légierőnek kínált F-21-es program is, melyet az F-16V "közeli rokonaként" emlegetnek. India régebb óta tervezi 110 darab új harci repülőgép beszerzését és az F-21-esnek valós esélye lehet a győzelemre: Ulmer a napokban zárult Dubai Airshow-n a FlightGlobal kérdésére válaszolva elmondta, hogy ezidáig minden, az új típussal szemben felállított követelménynek eleget tesz az F-21-es, várják a fejleményeket indiai részről és készek további igényeik alapján is módosítani a repülőgépet. Az F-21-es a Super Hornet, az F-15EX, a Rafale, a MiG-35, a Gripen E és a Szu-35Sz típusokkal versenyez az indiai tenderért.
Az új gyártású F-16V és az F-21 mellett zajlik több F-16-os üzemeltető (pl. Dél-Korea és Tajvan) flottájának F-16V változatra történő modernizációja is, a sor a jövőben Görögország és az Egyesült Arab Emirátusok F-16-osaival folytatódhat. A FlightGlobal friss adatbázisa szerint 28 nemzet 2 248 db F-16-ost üzemeltet harci feladatokra, kiképzésre pedig körülbelül 646 darabot.
Forrás: https://www.flightglobal.com/
Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.