2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőgépben felejtett szerszámok miatt nem repülhetnek a KC-46-osok

Repülőgépben felejtett szerszámok miatt nem repülhetnek a KC-46-osok
JETfly  |  2019. 03. 04., 16:18
Repülőgépben felejtett szerszámok miatt nem repülhetnek a KC-46-osok

A Boeing vezetősége kénytelen volt elrendelni a KC-46-os tankerek repülési tilalmát, miután az Amerikai Légierő szakemberei az elmúlt hetekben több alkalommal is találtak ottfelejtett szerszámokat és egyéb idegen tárgyakat a repülőgépek fedélzetén.

A gyár belső levelezésében értesítette erről a dolgozókat a vezetőség: „Az átképzésen lévő pilóták kiképzését fel kell függesztenünk, amíg nem találjuk meg az okokat és nem állítjuk vissza a bizalmat repülőgépeink iránt.”

Nagy munka vár ránk – emlékeztetett rá a hírlevél. A munkafolyamatok minőségének romlása kérdéseket vet fel a Boeing minőségellenőrzési eljárásaival kapcsolatban. Egy hét leállás után a kiképzési repülések újra elkezdődtek, miután a Boeing cég és a légierő szakemberei közösen orvosolni tudták a gondokat.

A KC-46-os gyártási folyamata során az üres gépszerkezetet legyártják Everettben, majd átszállítják Pain Field-be, ahol a katonai műszaki szakemberek beépítik a kommunikációs, navigációs, üzemagyag-töltő és egyéb, katonai használathoz szükséges rendszereket. Ebben a gyáregységben (Military Delivery Center, MDC) tiltották le a gépeket, miután szerszámokat és egyéb idegen tárgyakat találtak a fedélzeten.

A légi járművek építése során minden szerkezeti egységet alaposan le kell ellenőrizni, ne maradjon semmilyen szennyeződés vagy idegen tárgy benne. Bármi, ami a falüregben vagy a padló alatt marad, potenciálisan veszélyes, mert idővel károsíthatja a berendezéseket, vagy elektromos rövidzárlatot okozhat.

Többéves késéssel ugyan, de 2019. január 10-én az Egyesült Államok légiereje (USAF) hivatalosan is átvette a gyártó Boeing cégtől az első KC-46A Pegasus légiutántöltő repülőgépet, amely ezt követően hamarosan áttelepülhet a kansasi Wichita-ban található McConnell légibázisra.
bővebben ...

A Boeing kénytelen volt a szakembereit átküldeni az MDC-be, ahol az átszállított repülőgépeket átvizsgálták és további tíz szerszámot találtak „ottfelejtve”, ami komoly technológiai fegyelemsértésre utal.

Az ilyen problémák kezelésére a gyári szakemberek, a légierő és a Védelmi Szerződések Ügynöksége közös csapatot hozott létre, mivel mindenki számára létfontosságú az ehhez hasonló hiányosságok mihamarabbi megszüntetése.

Az összeszerelést végző munkások és az elvégzett munkát ellenőrző minőségellenőrök felelősek azért, hogy ne maradjon semmilyen idegen tárgy/szerszám a kész repülőgépben. A Boeing a következő két év során ennek ellenére közel 1 000 minőségellenőri munkahelyet kíván megszüntetni.

A szakemberek szerint nem éppen időszerű ez a leépítés, hiszen a 747, 767 és 777-es program minőségbiztosítási auditálása tavaly decemberben bukott meg. A mostani „incidenst” a Boeing vezetése 3-as szintű veszélyhelyzetként kezeli – a következő fokozat a teljes repülési tilalom.

„Tudják, ez mit jelent?” – teszi fel a kérdést a körlevélben a menedzsment. „Ez egyet jelent a gyártás leállításával és gyártó üzem bezárásával.”

Azonnali intézkedésként a gyártósoron dolgozók 48 perccel a műszak lejárta előtt leállnak a munkával és a hátralévő időben ellenőrzik, nem maradt-e idegen tárgy a munkadarabban és a munkaterületet is alaposan feltakarítják.

„Vissza kell nyernünk a megrendelőink bizalmát, be kell bizonyítanunk, hogy mi vagyunk az első számú repülőgép-gyártók” – hangzott el a memorandumban.

A hat tesztgép mellett további hatot szállítottak már le a McConnell és az Altus légibázisokra, 45 további pedig a Boeing Puget Sound-i üzemegységében van, végszerelési fázisban.

Forrás: https://www.seattletimes.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.