2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 415 Ft   : 398 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Repülőgépben felejtett szerszámok miatt nem repülhetnek a KC-46-osok

Repülőgépben felejtett szerszámok miatt nem repülhetnek a KC-46-osok
JETfly  |  2019. 03. 04., 16:18
Repülőgépben felejtett szerszámok miatt nem repülhetnek a KC-46-osok

A Boeing vezetősége kénytelen volt elrendelni a KC-46-os tankerek repülési tilalmát, miután az Amerikai Légierő szakemberei az elmúlt hetekben több alkalommal is találtak ottfelejtett szerszámokat és egyéb idegen tárgyakat a repülőgépek fedélzetén.

A gyár belső levelezésében értesítette erről a dolgozókat a vezetőség: „Az átképzésen lévő pilóták kiképzését fel kell függesztenünk, amíg nem találjuk meg az okokat és nem állítjuk vissza a bizalmat repülőgépeink iránt.”

Nagy munka vár ránk – emlékeztetett rá a hírlevél. A munkafolyamatok minőségének romlása kérdéseket vet fel a Boeing minőségellenőrzési eljárásaival kapcsolatban. Egy hét leállás után a kiképzési repülések újra elkezdődtek, miután a Boeing cég és a légierő szakemberei közösen orvosolni tudták a gondokat.

A KC-46-os gyártási folyamata során az üres gépszerkezetet legyártják Everettben, majd átszállítják Pain Field-be, ahol a katonai műszaki szakemberek beépítik a kommunikációs, navigációs, üzemagyag-töltő és egyéb, katonai használathoz szükséges rendszereket. Ebben a gyáregységben (Military Delivery Center, MDC) tiltották le a gépeket, miután szerszámokat és egyéb idegen tárgyakat találtak a fedélzeten.

A légi járművek építése során minden szerkezeti egységet alaposan le kell ellenőrizni, ne maradjon semmilyen szennyeződés vagy idegen tárgy benne. Bármi, ami a falüregben vagy a padló alatt marad, potenciálisan veszélyes, mert idővel károsíthatja a berendezéseket, vagy elektromos rövidzárlatot okozhat.

Többéves késéssel ugyan, de 2019. január 10-én az Egyesült Államok légiereje (USAF) hivatalosan is átvette a gyártó Boeing cégtől az első KC-46A Pegasus légiutántöltő repülőgépet, amely ezt követően hamarosan áttelepülhet a kansasi Wichita-ban található McConnell légibázisra.
bővebben ...

A Boeing kénytelen volt a szakembereit átküldeni az MDC-be, ahol az átszállított repülőgépeket átvizsgálták és további tíz szerszámot találtak „ottfelejtve”, ami komoly technológiai fegyelemsértésre utal.

Az ilyen problémák kezelésére a gyári szakemberek, a légierő és a Védelmi Szerződések Ügynöksége közös csapatot hozott létre, mivel mindenki számára létfontosságú az ehhez hasonló hiányosságok mihamarabbi megszüntetése.

Az összeszerelést végző munkások és az elvégzett munkát ellenőrző minőségellenőrök felelősek azért, hogy ne maradjon semmilyen idegen tárgy/szerszám a kész repülőgépben. A Boeing a következő két év során ennek ellenére közel 1 000 minőségellenőri munkahelyet kíván megszüntetni.

A szakemberek szerint nem éppen időszerű ez a leépítés, hiszen a 747, 767 és 777-es program minőségbiztosítási auditálása tavaly decemberben bukott meg. A mostani „incidenst” a Boeing vezetése 3-as szintű veszélyhelyzetként kezeli – a következő fokozat a teljes repülési tilalom.

„Tudják, ez mit jelent?” – teszi fel a kérdést a körlevélben a menedzsment. „Ez egyet jelent a gyártás leállításával és gyártó üzem bezárásával.”

Azonnali intézkedésként a gyártósoron dolgozók 48 perccel a műszak lejárta előtt leállnak a munkával és a hátralévő időben ellenőrzik, nem maradt-e idegen tárgy a munkadarabban és a munkaterületet is alaposan feltakarítják.

„Vissza kell nyernünk a megrendelőink bizalmát, be kell bizonyítanunk, hogy mi vagyunk az első számú repülőgép-gyártók” – hangzott el a memorandumban.

A hat tesztgép mellett további hatot szállítottak már le a McConnell és az Altus légibázisokra, 45 további pedig a Boeing Puget Sound-i üzemegységében van, végszerelési fázisban.

Forrás: https://www.seattletimes.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
2024-12-04 10:25:57
A VINCI Airports által üzemeltetett Budapest Airport hisz abban, hogy a tehetség mindenkiben megvan, de akkor csillan meg igazán, ha megtalálja a helyét. Ahhoz azonban, hogy megtaláljuk azt a munkakört, amiben valóban szárnyalhatunk, először magunkat kell jobban megismernünk.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.