A Boeing aktívan lobbizik az F/A-18E/F Super Hornet érdekében az Indiai Haditengerészetnél.
Legutóbb Új-Delhiben tartottak egy médiaeseményt, amelyben 57 darab „Block III” változatú Super Hornetet ígérnek, a jelenlegi példányoknál alacsonyabb radarkeresztmetszettel, infravörös kereső és követő szenzorral és illeszkedő üzemanyag-póttartályokkal. Ezen túl megújulna az avionika is, a gép egyetlen, nagyméretű kijelzővel rendelkezne.
Az ajánlat meglehetősen hasonló ahhoz, amit a Boeing évekkel ezelőtt az MMRCA tender néven elhíresült indiai vadászrepülőgép beszerzési programra nyújtott be, összesen 126 példányra vonatkozóan. Azt a kiírást ugyan a francia Dassault Rafale nyerte, amelyből Új-Delhi viszont máig csak 36 példányt rendelt.
A mostani ajánlatból a haditengerészet mellett a hazai ipar is profitálhatna, mivel a Boeing a végső összeszerelést Indiában végezné, továbbá az ország a típushoz kapcsolódó globális ellátási láncban is szerepet kapna.
India jelenleg egyetlen repülőgép-hordozót, a STOBAR (short take-off but arrested recovery) rendszerű INS Vikramadityát üzemelteti, fedélzetén MiG-29K repülőgépekkel. Noha az Egyesült Államokban a katapultos CATOBAR (catapult to launch aircraft, it launches aircraft via a ramp) rendszerű hordozókról üzemelnek a Super Hornetek, szimulációk alapján nem lenne akadálya az INS Vikramadityáról, illetve az épülő INS Vikrantról történő felszállásoknak sem. India távlati terveiben egy harmadik hordozó üzembe állítása is szerepel, ez már lehetséges, hogy CATOBAR rendszerrel épülhet meg.
Forrás: FlightGlobal
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.