2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vita a brit Hawk T2 flottáról

Vita a brit Hawk T2 flottáról
JETfly  |  2024. 02. 06., 16:32
Vita a brit Hawk T2 flottáról

A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.

Megvizsgálták ugyanis több fronton a Hawk T2 üzemben tarthatóságának kérdését, és eltérő következtetésekre jutottak a Brit Királyi Légierő (RAF) hajózóinak gyakorlati képzésével kapcsolatban.

Az Egyesült Királyság alsóháza védelmi bizottságának tagja, John Spellar megvizsgálta a brit iparági képviselők azon felvetését, hogy a RAF pilóták valós idejű, illetve szimulátoros képzése között megfelelő egyensúly van-e.

Több más légierő képzési programjához hasonlóan, a brit rendszer is alkalmaz modern szimulátorokat, melyek segítségével virtuális repülési feladatokon keresztül is fejlesztik a kadétok képességeit, a képzés valós repülési élményét pedig továbbra is a kiöregedő Hawk T2 flottán biztosítják.

„Úgy gondolom, hogy amit láttunk, az egy teljes átalakulás a repülőkiképzésben az élő és a virtuális repülés közötti egyensúly tekintetében” – szögezte le Simon Barnes, a BAE Systems repülési ágazatának ügyvezető igazgatója. "Tehát a Hawk jelenleg is nagyon fontos szerepet tölt be, de közben már azon gondolkodunk, hogyan képezzük ki a jövő embereit."

Az eredetileg tervezett, 2027-es kivonási dátum helyett 5 évvel korábban búcsúztak el a Hawk T1-esek a briteknél, igaz a légierő híres bemutató csapata, a Red Arrows, továbbra is ezt a változatot repüli majd.
bővebben ...

Ezzel szemben Spellar azt állítja, hogy az Egyesült Királyság „elszalasztott egy nagy lehetőséget” azzal, hogy nem épít egy új kiképző repülőgépet, hozzátéve, hogy „mind a BAE Systems, mind a RAF vezetői is azt gondolhatják, hogy minden megoldható virtuális kiképzéssel, de úgy tűnik, hogy más országok légierői nem osztják ezt a nézetet.”

Példaként említette a Boeing egyre nagyobb eredményeket felmutató T-7A Red Hawk programját, melyben alvállalkozóként a svéd Saab gyár is szerepet vállal. A típus már az Edwards légibázison teljesíti repülési tesztsorozatát: a T-7A Red Hawk a kiöregedő T-38 Talon flottát váltja majd le hosszú időre megoldva a kiképzés kapcsolódó szakaszát.

A Boeing a közelmúltban mutatta be az első T-7A Red Hawk kiképzőgépet, amelyet az Egyesült Államok légierejének szállítanak. Mutatjuk a hivatalos esemény videóját!
bővebben ...

A brit képviselők aggodalma tehát arra vonatkozik, hogy a Hawk T2 idővel eléri életciklusa végét, és miközben ez az időpont közeledik, a briteknek nincs helyette új, saját fejlesztése a kiképzés gyakorlati szakaszában, amely a légi hadviselés új korszakának megfelelő generációs képességekkel rendelkezik.

Bár a Hawk életciklusa 2040-ben ér véget, aggodalomra az adhat okot, hogy a technológiai hiányosságok miatt a RAF valós kiképzése elavulttá válik, miközben a szimulált képzés a legújabb technológiai fejlesztések integrálásával folyamatosan fejlődik.

A RAF szóvivője, Martin Tinworth alezredes, az Airforce Technology-nak tett nyilatkozatában elmondta, hogy a szimulátoros képzés „ma már minden pilóta képzésének és harci hatékonyságának szerves részét képezi, és számos előnnyel jár, beleértve a hatékonyságot, a biztonságot, a környezetvédelmi szempontokat és a reális fenyegetés szimulációját.

A GlobalData információi szerint, több tényező is arra ösztönzi a haderőket, hogy csökkentsék az élő kiképzési programokban való részvételüket. Közülük a környezetvédelmi kérdések és a magas üzemanyagárak a két fő szempont. Emiatt egyre nagyobb figyelmet kap a szimulátor és a virtuális képzés piaca, amely költséghatékonyabb képzési formának számít.

„A különböző repülőgép-flották eltérő mennyiségű szimulátort/valós kiképzést használnak, a rendelkezésre álló szintetikus környezetek minőségétől függően. A valós repülési élmény biztosítása azonban továbbra is minden flotta alapvető követelménye” – tette hozzá Tinworth.

A BAE Systems részéről Barnes hozzátette, hogy folyamatosan figyelemmel követik a valós és a szimulátoros képzés arányának alakulását, illetve azt, hogy mire lesz majd szükség a hatodik generációs típusokra való képzésben. Kiemelte ugyanakkor azt is, hogy legyen bármekkora is a szimulátoros képzés „térnyerése”, egy képzési program sem fogja nélkülözni a valós repülési élményt és az ezt biztosító repülőgép típust. Kérdés, hogy a jövőt tekintve, a briteknél mely kiképző repülőgép fogja átvenni a Hawk T2-esek szerepét.

További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!

Forrás: https://www.airforce-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.