2024. 09. 08.
Adrienn, Mária
: 394 Ft   : 354 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Vita a brit Hawk T2 flottáról

Vita a brit Hawk T2 flottáról
JETfly  |  2024. 02. 06., 16:32
Vita a brit Hawk T2 flottáról

A Brit Királyi Légierő pilótaképző rendszere a közelmúltban többször is a hírek szereplője volt: most a képzés fő platformjának tekinthető BAE Systems Hawk T2 flottáról láttak napvilágot friss hírek.

Megvizsgálták ugyanis több fronton a Hawk T2 üzemben tarthatóságának kérdését, és eltérő következtetésekre jutottak a Brit Királyi Légierő (RAF) hajózóinak gyakorlati képzésével kapcsolatban.

Az Egyesült Királyság alsóháza védelmi bizottságának tagja, John Spellar megvizsgálta a brit iparági képviselők azon felvetését, hogy a RAF pilóták valós idejű, illetve szimulátoros képzése között megfelelő egyensúly van-e.

Több más légierő képzési programjához hasonlóan, a brit rendszer is alkalmaz modern szimulátorokat, melyek segítségével virtuális repülési feladatokon keresztül is fejlesztik a kadétok képességeit, a képzés valós repülési élményét pedig továbbra is a kiöregedő Hawk T2 flottán biztosítják.

„Úgy gondolom, hogy amit láttunk, az egy teljes átalakulás a repülőkiképzésben az élő és a virtuális repülés közötti egyensúly tekintetében” – szögezte le Simon Barnes, a BAE Systems repülési ágazatának ügyvezető igazgatója. "Tehát a Hawk jelenleg is nagyon fontos szerepet tölt be, de közben már azon gondolkodunk, hogyan képezzük ki a jövő embereit."

Az eredetileg tervezett, 2027-es kivonási dátum helyett 5 évvel korábban búcsúztak el a Hawk T1-esek a briteknél, igaz a légierő híres bemutató csapata, a Red Arrows, továbbra is ezt a változatot repüli majd.
bővebben ...

Ezzel szemben Spellar azt állítja, hogy az Egyesült Királyság „elszalasztott egy nagy lehetőséget” azzal, hogy nem épít egy új kiképző repülőgépet, hozzátéve, hogy „mind a BAE Systems, mind a RAF vezetői is azt gondolhatják, hogy minden megoldható virtuális kiképzéssel, de úgy tűnik, hogy más országok légierői nem osztják ezt a nézetet.”

Példaként említette a Boeing egyre nagyobb eredményeket felmutató T-7A Red Hawk programját, melyben alvállalkozóként a svéd Saab gyár is szerepet vállal. A típus már az Edwards légibázison teljesíti repülési tesztsorozatát: a T-7A Red Hawk a kiöregedő T-38 Talon flottát váltja majd le hosszú időre megoldva a kiképzés kapcsolódó szakaszát.

A Boeing a közelmúltban mutatta be az első T-7A Red Hawk kiképzőgépet, amelyet az Egyesült Államok légierejének szállítanak. Mutatjuk a hivatalos esemény videóját!
bővebben ...

A brit képviselők aggodalma tehát arra vonatkozik, hogy a Hawk T2 idővel eléri életciklusa végét, és miközben ez az időpont közeledik, a briteknek nincs helyette új, saját fejlesztése a kiképzés gyakorlati szakaszában, amely a légi hadviselés új korszakának megfelelő generációs képességekkel rendelkezik.

Bár a Hawk életciklusa 2040-ben ér véget, aggodalomra az adhat okot, hogy a technológiai hiányosságok miatt a RAF valós kiképzése elavulttá válik, miközben a szimulált képzés a legújabb technológiai fejlesztések integrálásával folyamatosan fejlődik.

A RAF szóvivője, Martin Tinworth alezredes, az Airforce Technology-nak tett nyilatkozatában elmondta, hogy a szimulátoros képzés „ma már minden pilóta képzésének és harci hatékonyságának szerves részét képezi, és számos előnnyel jár, beleértve a hatékonyságot, a biztonságot, a környezetvédelmi szempontokat és a reális fenyegetés szimulációját.

A GlobalData információi szerint, több tényező is arra ösztönzi a haderőket, hogy csökkentsék az élő kiképzési programokban való részvételüket. Közülük a környezetvédelmi kérdések és a magas üzemanyagárak a két fő szempont. Emiatt egyre nagyobb figyelmet kap a szimulátor és a virtuális képzés piaca, amely költséghatékonyabb képzési formának számít.

„A különböző repülőgép-flották eltérő mennyiségű szimulátort/valós kiképzést használnak, a rendelkezésre álló szintetikus környezetek minőségétől függően. A valós repülési élmény biztosítása azonban továbbra is minden flotta alapvető követelménye” – tette hozzá Tinworth.

A BAE Systems részéről Barnes hozzátette, hogy folyamatosan figyelemmel követik a valós és a szimulátoros képzés arányának alakulását, illetve azt, hogy mire lesz majd szükség a hatodik generációs típusokra való képzésben. Kiemelte ugyanakkor azt is, hogy legyen bármekkora is a szimulátoros képzés „térnyerése”, egy képzési program sem fogja nélkülözni a valós repülési élményt és az ezt biztosító repülőgép típust. Kérdés, hogy a jövőt tekintve, a briteknél mely kiképző repülőgép fogja átvenni a Hawk T2-esek szerepét.

További tartalmakért ajánljuk Olvasóink figyelmébe a JETfly folyamatosan frissülő Facebook oldalát is!

Forrás: https://www.airforce-technology.com/

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 07. 30., 09:00
Bár napjainkban a szerepe már jelentősen csökken, a Panavia program során kifejlesztett repülőgép még mindig első vonalbeli csapásmérőnek számít. A prototípus fél évszázaddal ezelőtt emelkedett először a levegőbe.
2024. 08. 05., 09:15
Már korábban is hírt adtunk lapunkon arról, hogy hazánkhoz hasonlóan Hollandia és Ausztria is az Embraer új katonai szállító repülőgépét, a C-390-est szerezné be kiöregedő Hercules flottájuk cseretípusaként. A tervekből Farnborough-ban lett konkrétum.
2024-08-28 10:30:49
Megérkezett a KLM amszterdami bázisára a holland királyi légitársaság első Airbus A321neo típusú repülőgépe. A keskenytörzsű, főként európai járatokat teljesítő repülőgép a legújabb technológiát képviseli, alacsonyabb fogyasztású és károsanyag-kibocsátású, mint az eddigi repülőgépek.
2024-08-26 13:42:43
Az olimpikonok után, augusztus 28. és szeptember 8. között a paralimpikonoké lesz a főszerep Párizsban, ahol 39 magyar sportoló képviseli hazánkat 13 sportágban. Őket a Wizz Air menetrend szerinti járatával, a Team Hungary dizájnt viselő repülőgéppel repíti a francia fővárosba augusztus 25-én és 26-án, majd a játékok után vissza Budapestre.
2024-08-20 21:30:00
Augusztus 20-án már hagyomány, hogy az államalapítás ünnepének részeként - a tisztavatást követően - légiparádét rendeznek Budapesten. Nem volt ez másképp idén sem: a Magyar Légierő merev- és forgószárnyas típusai különböző kötelékekkel és szóló bemutatókkal készültek az eseményre.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 09. 04., 10:14
A tegnapi napon a megszokott helyszínen, a Gyöngyös melletti pipishegyi repülőtéren kezdetét vette a Magyar Honvédség hagyományos őszi kutató-mentő gyakorlata, az Air Wolf Hunting.
2024. 09. 03., 11:32
Második alkalommal rendeztek sikeres reptérnapot a kiskunfélegyházi repülőtéren a napokban.
2024. 08. 30., 10:52
Ezekben a napokban célegyenesbe érkezik a 29. börgöndi repülőnap szervezése, a vármegye hosszú ideje legnépesebb rendezvénye szeptember 8-án, vasárnap várja látogatóit.
2024. 08. 28., 09:31
Az 1975 decemberében érkezett HA-YLR lajstromjelű Jak-40-es a típus első példánya volt Magyarországon, korábban magyar pilóta ilyen gépen nem repült.

  Legfrissebbek most

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.