Az Egyesült Államok Légiereje (USAF) május 15-én jelentette be a hírt, mely szerint az F-35 Lightning II Joint Strike Fighter (JSF) katapultülése miatti súlykorlátozást visszavonja.
A korlátozás szerint a repülőgépvezető súlya nem lehetett kevesebb, mint 136 font (61,7 kg).
A korlátozást még 2015-ben vezették be, miután a berepülési programban fény derült a katapultálás közbeni lehetséges sérülésekre. 2015 júliusában a katapultülés gyártója - a Martin-Baker - a próbák során azt tapasztalta, hogy a pilóta nyaki sérüléseket szenvedhet katapultáláskor, amennyiben a súlya nem éri el a 136 fontot (61,7 kg). Az USAF követelményében az ülésnek biztonságosan kell működnie 103 és 245 fontos határok között (46,7-111,2 kg).
Az Amerikai Haditengerészet sajtószóvivője, Kara Yingling hadnagy megerősítette, hogy a Navy F-35C-jein a 2015-ben bevezetett korlátozást nem oldották fel. A haditengerészetnél az F-35-ösön a minimum súly 136 font (61,7 kg), akárcsak az F/A-18 Horneteknél, az EA-6B Prowler pilótáinál kicsivel több, 140 font (63,5 kg). A már meglévő F-35A és F-35C gépek mellé az Egyesült Államok még F-35B-k vásárlását is tervezi. Ezeket a rövid fel-és függőleges leszálló képességgel (STOVL) rendelkező gépeket az Amerikai Tengerészgyalogság kapja majd.
A Martin-Baker május 4-én végezte el az első átalakítást és havonta 14 gépen tervezik elvégezni szerte az Egyesült Államokban. Egy-egy gépen a munkálatok átlagosan 4-5 napot vesznek igénybe.
Forrás: Jane's
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.