2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Egyre súlyosabb pilótahiánnyal küzd az Amerikai Légierő

Egyre súlyosabb pilótahiánnyal küzd az Amerikai Légierő
JETfly  |  2016. 12. 02., 09:41

Régóta kering a sajtóban a hír, miszerint az Egyesült Államok légiereje (USAF) egyre komolyabb pilótahiánnyal küszködik. A probléma megoldásának felelőse Scott Vander Hamm vezérőrnagy, aki elmondta, hogy a jelenség már a légierő harci képességeit is veszélyezteti.

  • 725 pilóta hiányzik az USAF állományából
  • Az egyre hosszabb kitelepülések sokat rontottak a pilóták morálján
  • A hiány megoldására a légierő a Kongresszustól többlet forrásokat kérvényezett

A hivatalos adatok szerint jelenleg összesen 3 500 pilótának kéne állományban lennie, de ehhez 725 ember hiányzik az állományból. Mindemellett az elmúlt években a harci repülőszázadok száma is jócskán visszaesett – 1986-ban 134 ilyen század volt, ma már csak 55. 

A létszámcsökkentési folyamatokkal szemben ugyanakkor manapság megnőtt az igény a külföldi missziókra, de az egységek rendelkezésre állása a mennyiségi problémák miatt mintegy 20%-kal csökkent. Vander Hamm vezérőrnagy szerint a jövő évben néhány döntést várható igen rossz szájízzel kell majd meghozniuk, mivel nem engedhetik meg maguknak, hogy minden lehetséges konfliktus helyszínén a jelenlegi mértékben szerepet vállaljanak.

Ugyan a kiképzés alatt lévő pilóták száma jelenleg 135-tel több, mint korábban, viszont még ez sem tudja ellensúlyozni a légierőtől való elvándorlást. Ennek megállítására 10 év után először ajánlottak fel fizetési bónuszt a szerződésüket meghosszabbító pilóták számára, azonban mindössze 40%-uk élt a lehetőséggel, nagyobb részük a szerződés lejárta után otthagyta a légierőt.

Az egyre hosszabb kitelepülések sokat rontottak a pilóták morálján. Egy F-22 Raptort repülő alezredes elmondása szerint korábban 45 napos váltásokban dolgoztak, amit először 90 naposra, majd 120 naposra emeltek. Jelenleg már fél évnél tartanak, a magasabb beosztásban lévők számára pedig ez akár 1 évre is emelkedhet.

Azonban nem ez az egyetlen, ami extra terhelést ró a pilótákra. A hazai bázisokon állomásozva az adminisztratív terhek nőnek meg különösen, mivel az egyre csökkenő létszám mellett egyre kevésbé tudják egymás között szétosztani a feladatokat.

Mindezekkel szemben pedig már jó ideje megjelent az igény a közforgalmú repülésben a képzett pilótákra, a légitársaságok pedig kiszámíthatóbb munkakörülményekkel, több otthon töltött idővel és nem mellesleg jobb fizetéssel csábítják a pilótákat.

A hiány megoldására a légierő a Kongresszustól többlet forrásokat kérvényezett, melyből a pilóták bónuszát a jelenlegi évi 25 ezer dollárról 48 ezerre emelnék, tehát majdnem megdupláznák. Emellett pedig tervben van az adminisztratív terhek csökkentése is. A Pentagon reméli, hogy ez elég lesz ahhoz, hogy a drágán kiképezett pilóták a jövőben is a légierő kötelékeiben szolgáljanak majd, a haderőnem pedig a jövőben is magas szinten, problémamentesen láthassa el kötelességeit.

Kapcsolódó videó

Forrás: voanews.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.