2025. 01. 20. hétfő
Fábián, Sebestyén
: 413 Ft   : 401 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Horvátország elégedetlen a modernizált MiG-21-eseivel

Horvátország elégedetlen a modernizált MiG-21-eseivel
2017. 03. 20., 12:37

A horvát Jutarnij Vijesti a napokban arról számolt be, hogy a korábban modernizált 12 darab MiG-21 ügyében már a horvát katonai rendőrség/rendészet is nyomozást indított, mely felülvizsgálja mind a modernizációs munkálatok elvégzését, mind a megvásárolt repülőgépek beszerzésének folyamatát.

  • Folyamatosan problémák vannak a horvát MiG-21-es flottával
  • A kialakult helyzettel állandó veszélybe kerültek a pilóták is
  • A 12 db MiG-21-esből 4 van bevethető állapotban

A megújult horvát MiG-21-esek üzemeltetése ugyanis egyre nehezebbé válik. Jelenleg a 12 gépes flottából csak 4 van bevethető állapotban, ebből 1 együléses és 3 kétüléses verzió - nyilatkozta a napokban a horvát katonai vezetés. Az ország elnöke nemrégen jelentette ki, hogy ki kell vizsgálni a beszerzési procedúrát, valamint a modernizációs és nagyjavítási munkák elvégzését. A legnagyobb problémát az állandó meghibásodások okozzák, melyek már mindennapossá váltak. Milan Sundov tábornok az ügyben azt nyilatkozta, hogy 2015 júliusa óta (ekkor érkezett meg az utolsó gép is Horvátországba) a meghibásodások száma elérte a 300-at is. Az újságíróknak tett nyilatkozata szerint, leginkább a hidraulikus, a navigációs és kommunikációs rendszerek hibásodnak meg, illetve állandó probléma az üzemanyag és olajszivárgás is. Továbbá már kétszer előfordult, hogy repülés közben a hajtómű is meghibásodott.

Legutóbb maga Andrej Plenkovic, az ország miniszterelnöke látogatott el a Zágráb-Pleso légibázisra, ahol a vizit során is láthatóak voltak a gépeken az üzemanyag és olaj szivárgások nyomai. A légibázis műszaki állománya már több mint másfél éve együtt dolgozik 5 ukrán mérnökkel, melyek a szerződés értelmében az Odesaviaremservis vállalattól érkezetek annak érdekében, hogy minél magasabb szinten tudják tartani a gépek hadrafoghatóságát, azonban ez egyre többször csak sikertelen próbálkozás. Tíz nappal ezelőtt például az egyik MiG-21-es felszállása után közvetlenül meghibásodott az egyik szárny hidraulikus rendszere, így a gép a biztonság érdekében megszakította repülési feladatát és sikeresen visszatért a bázisra.

A horvát védelmi minisztérium egyik munkatársa az ügyben azt nyilatkozta, hogy a folyamatos meghibásodások miatt a légierő képtelen ellátni minden feladatát maradéktalanul, továbbá veszélybe került az ország légterének védelme is. A kialakult helyzettel állandó veszélybe kerültek a pilóták is. Továbbá már vizsgálják annak lehetőségét is, hogy amennyiben továbbra is ennyire problémás lesz a gépek üzemeltetése, akkor elképzelhető, hogy szerződést kötnek valamely NATO tagállammal, a horvát légtér védelmének ideiglenes ellátására. Egy másik hírforrás, a Jutarnij List információi szerint, a katonai rendészet már vizsgálja, hogy miért éppen Ukrajna modernizálta a gépeiket. A rendészet már egy sor jelentést adott le az ország védelmi minisztériumának, melyek alapján több gyanús dologra derült fény már a szerződés aláírása kapcsán is.

Meg nem erősített információk szerint, az 5 Ukrajnától vásárolt MiG-21-es dokumentációiról van szó. Kiderült, hogy az 5-ből 4 MiG-21-es törzsrésze nem esett át a nagyjavításon, illetve az 5 gépből kettő hajtóműve ismeretlen eredetű, ugyanis a sorozatszámuk nem azonosak a dokumentumokban leírtakkal. Néhány tartalék alkatrész szériaszáma sem egyezik. Fény derült arra is, hogy bizonyos személyek 10 000 euró kenőpénzt kaptak, illetve megvádolták a védelmi minisztérium két őrnagyát, valamint néhány vállalat tulajdonosát, melyek részt vettek a modernizációs munkálatokban. Valamennyi vádlott már elismerte bűnösségét, azonban a nyomozás tovább folytatódik.

 

 

Forrás: bmpd.livejournal.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 12. 17., 12:44
Az Olasz Haditengerészet zászlóshajója az új, ötödik generációs harci gépeivel, az F-35B-kkel együtt mérföldkőnek számító bevetésre indult. A különleges gyakorlat sorozat részeként többek között Ausztráliába és Japánba is eljutott.
2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2025-01-17 12:23:25
Az Emirates bemutatta új egyenruháját, amely az exkluzivitást és a légitársaság luxus színvonalát tükrözi. Az új viselet kifejezetten a Dubaji Nemzetközi Repülőtéren dolgozó elit csapat számára készült, amely a VIP és prémium utasok gördülékeny és személyre szabott utazási élményéért felelős.
2025-01-08 11:47:14
Az új év mindig az új lehetőségekről is szól. Aki 2025-ben olyan karrierre vágyik, amely szakmai fejlődést és életre szóló élményeket kínál, most megteheti az első lépést álmai megvalósítása felé. Az Emirates január 12-én Budapesten tartja következő nyílt napját, ahol légiutas-kísérőnek lehet jelentkezni.
2024-12-23 13:27:57
A JETfly magazin 2000 óta szolgáltatja a friss hazai és nemzetközi híreket a katonai repülés világából! A töretlen bizalmat megköszönve kívánunk Olvasóinknak Kellemes Karácsonyi Ünnepeket és Repülős Élményekben Gazdag, Boldog Új Évet!
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 01. 16., 15:12
Negyvenkét évnyi szolgálat után január 5-én, vasárnap a brit Jet2 légitársaság indította az egységállam utolsó Boeing 757-es utasszállító járatát.
2025. 01. 13., 11:37
A helikopteres emlékmű megálmodásától a kivitelezésig nagyon hosszú, több mint 6 év telt el.
2025. 01. 08., 09:43
1974. december 11-én a Magyar Néphadsereg (MN) egyik Kamov Ka-26-os helikoptere a légvédelmi tüzérek drégelypalánki lőteréről indult vissza börgöndi bázisára.
2025. 01. 03., 09:48
Börgöndön is indul az Ifjúsági Pilóta Program

  Legfrissebbek most

Soha nem mértek még akkora forgalmat Magyarország légterében, mint 2024-ben. A HungaroControl Zrt. szakembereinek az év során összesen 1 143 937 repülőgépet kellett irányítania, közel 6 százalékkal túlszárnyalva az ugyancsak rekordévnek számító 2023-as esztendőt.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.