A Szaúd-Arábia által rendelt BAE Systems Hawk Mk 165 típusú kiképző repülőgépek leszállítás előtti berepülése lassan a végéhez közeledik.
A tesztek a brit gyártó Warton-ban található üzemében zajlanak, és az ott készült képek tanúsága szerint az első (ZB101) és második (ZB102) repülőgép egyaránt repült már, előbbi már a Szaúdi Királyi Légierő festését viselve.
A közel-keleti ország 2012-ben kötött szerződést 22 gépre a szóban forgó típusból, majd a tavalyi év során további 22 példány vásárlása követte. A tervek szerint a gépek a korábbi Hawk Mk 65-ösöket és Mk65A típusokat váltják majd. A legújabb változat már ún. glass cockpittal rendelkezik, illetve teljesítményben és repülési jellemzőkben is közelebb áll a szaúdiak által alkalmazott modern harci típusokhoz, a Eurofighter Typhoonhoz és a Boeing F-15SA-hoz.
A repülőgépvezető hallgatók képzése egyébként alaposan megújul a jövőben, mivel az alapkiképzésre szolgáló Pilatus PC-21-esből 55, a Cirrus SR22-ből pedig 25 példány vásárlása történt meg további szimulátorok mellett.
Forrás: Jane's
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.