Szlovákia egyelőre elhalasztja a nyugati fejlesztésű vadászgépek beszerzését, mivel jelenleg prioritást élvez a szlovák szárazföldi erők modernizációja – nyilatkozta az ország védelmi minisztere, Peter Gajdos.
A Reuters információi szerint, Szlovákia korábban több vállalattal is tárgyalásokba kezdett az új típussal kapcsolatban, melyekkel a jelenleg hadrendben álló MiG-29-eseket váltanák le. A védelmi miniszter korábban arról számolt be, hogy vagy F-16-osok vagy Gripen-ek lízingelése jöhet szóba, legutóbb a Gripen tűnt a befutónak. A konkrét döntést az ügyben szeptember végére ígérték, azonban most a projektet jegelik, ugyanis a védelmi költségvetés egyelőre nem teszi lehetővé az ezirányú beszerzést, továbbá a szárazföldi erők modernizációja jelenleg fontosabb.
Elmondása szerint a légierő fejlesztése részben megtörtént, azonban a szárazföldi erőket több tíz éve nem újították meg. Továbbá hozzátette, hogy amint a pénzügyminisztérium a kormánnyal egyeztetve rendelkezésre bocsátja a kellő összeget, akkor a katonai vezetés tovább folytatja a tárgyalásokat, majd a döntést követően megkezdődhet az új vadászgépek beszerzése.
Fotók: Darabos Erika (SIAF 2017 - Szliács)
Mint ismertes, 2014-ben az olasz Alenia Aermacchi vállalattól 2 darab C-27J Spartant vásároltak, valamint egy évvel később az Egyesült Államoktól 9 darab többcélú, UH-60M Black Hawkot szereztek be, melyekkel a Mi-17-eseket váltják majd le. Ez év májusában a szlovák kormány elfogadta azt a tervet, hogy a kiöregedett páncélozott szállítójármű parkot is fejleszteni kell, melyre 1,44 milliárd dollárt kell elkülöníteni. Az Oroszországgal kötött szerződés, mely a 12 darab MiG-29-es hadrafoghatóságát biztosítja, 2019 őszén lejár. Egyelőre az úgynevezett „A” terv még mindig a nyugati repülőgépek beszerzése, ettől nem is állnak el, azonban a szerződés meghosszabbítása is elképzelhető, mint „B” terv.
A 2024-es évben is a legolvasottabb cikkeink között szerepeltek a havi programajánlók, így ezek összeállítását 2025-ben is folytatjuk. A sort márciussal indítjuk, a hónapot rögtön a makettrajongók egyik kedvenc helyszíne, Szolnok nyitja.
Hatalmas érdeklődés mellett zajlott a Thai Királyi Légierő Gripenjeinek első közúti üzemnapja: a gyakorlatot 2025. február 27-én rendezték meg Songkhla tartomány, 4287-es jelzésű útján.
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
Újraértelmezi az exkluzív utazást az Air France új, első osztályú kabinja, amely 3,5 négyzetméteres lakosztályban nyújt személyre szabott utazási élményt 2025 tavaszától.
A tavalyi rekord éves forgalom és a szintén rekorddal induló január után februárban folytatódott a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtér jelentős utasszám-emelkedése.
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.