2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Születésnapi jókívánságok

Születésnapi jókívánságok
JETfly  |  2018. 01. 02., 15:48
Születésnapi jókívánságok

Emléklappal köszöntötte december 29-i születésnapja alkalmából Zsámboki Tibor nyugállományú ezredest az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság parancsnoka, Szűcs Imre ezredes.

Az év végén ünnepelte 55. születésnapját Zsámboki Tibor nyugállományú ezredes. A kecskeméti MH 59. Szentgyörgyi Dezső Repülőbázis volt parancsnokhelyettesét a jeles nap alkalomból Szűcs Imre ezredes is felköszöntötte. Jókívánságait Durgó Tamás őrnagy, az MH Katonai Igazgatási és Központi Nyilvántartó Parancsnokság Bács-Kiskun megyei irodavezetője munkatársaival, Bezerédi László törzszászlóssal és Kollár Ernő zászlóssal adták át az ünnepeltnek. 

Zsámboki Tibor Kunágotán született, tizennyolc éves korában, a békéscsabai nyári táborban, egy Zlin-726-ossal repült először életében. Gépjármű-technikusi végzettséggel sikeresen felvételizett az akkori Kilián György Repülő Műszaki Főiskolára, egy év felkészítés után pedig megkezdte tanulmányait a Szovjetunióban. Szolnokon, 1984 novemberében avatták hadnaggyá, a következő évben tavasztól késő őszig Kecskeméten MiG-21-es utóképzésen vett részt, majd Taszárra helyezték. A 3. század állományában géppár-parancsnoknak nevezték ki, ahol I. osztályú elfogó vadászrepülő fokozatot szerzett. Századparancsnok-helyettesként iskolázták be a Zrínyi Miklós Katonai Akadémiára, az intézményi átszervezések következtében azonban 1997-ben a diplomáját már a Nemzetvédelmi Egyetem állította ki. 

A taszári alakulatot addigra viszont felszámolták, ezért a kecskeméti repülőbázisra helyezték oktatói beosztásba az Albatrosz századhoz. Három év múlva kinevezték a MiG-29-es század parancsnokává, 2009-ben pedig bázisparancsnok-helyettessé. Húsz kötelező ejtőernyős ugrást és több mint 2 700 repült órát teljesítve, - a hajózók korábbi szorzójával számolva - 57 év szolgálati idő után, ebből a beosztásból vonult 2011. december 15-én nyugállományba. 

Visszatekintve katonai pályájára, Zsámboki ezredes elmondta: élete legszebb időszakának a MiG-29-es századnál eltöltött kilenc évet tekinti. Remek kollektívában dolgozhatott és kiváló típust repülhetett. Személyes tapasztalatai alapján ugyanis ez a gép a legkorszerűbb társaihoz hasonló repülési tulajdonságokkal bír, ugyanakkor – bár esetenként hasznos lett volna – nem rendelkezik olyan fedélzeti berendezésekkel, az irányítást befolyásoló számítástechnikai eszközökkel, amelyek felülbírálhatnák a pilóta utasításait. Két hajtóművének bődületes tolóereje és a közvetlen kormányzás lehetősége pedig egy semmihez sem hasonlítható, feledhetetlen repülési élményt nyújtott a vadászpilótáknak.

2010. december 7-e szomorú dátum azok számára, akik elhivatottan, szakmai hozzáértésük maximumát nyújtva üzemeltették a Magyar Légierő elmúlt éveinek meghatározó típusát, továbbá azon rajongók számára, kiknek a MiG-29 volt az igazi vadászrepülő. 11 éve így írtunk a típus nyugdíjazásáról.
bővebben ...

A Magyar Honvédség légiereje az orosz államadósság közel felének ellentételezéseként kapott huszonnyolc MiG-29-est. Az első gépek 1993. október 15-én szálltak le Kecskeméten. A típussal az utolsó kiképző repülést 2010. december 7-én hajtotta végre a Dongó század, december 31-én pedig megtörtént a hadrendből való kivonásuk. Szolgálatuk tizenhét éve alatt a kecskeméti MiG-29-esek 29.246 felszállást hajtottak végre, összesen 17.728 órát és 11 percet töltöttek a levegőben. A típust 74 pilóta repülte.

 

Forrás: www.honvedelem.hu

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.