2024. 12. 19. csütörtök
Viola
: 410 Ft   : 391 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es alkatrészei

3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es alkatrészei
JETfly  |  2018. 09. 26., 11:29
3D nyomtatóval készülnek az Airbus A350-es alkatrészei

Az Airbus Helicopters megkezdte az első, 3D nyomtatási technológiával készülő repülőgép-alkatrész gyártását. A 2020-ban üzembe állítandó Airbus A350-es példányok használják majd először azt a zárszerkezetet, amelynek fő alkatrésze - egy reteszelő tengely – 3D nyomtatással készül.

Az új technológiával előállított alkatrészek olcsóbbak, könnyebbek és szilárdabbak, mint amelyek hagyományos módon készülnek, így az Airbus a jövőben még gazdaságosabb és környezetbarátabb repülőképeket gyárthat. Az Airbus Helicopters – beszállítóként - Donauwörthben gyártja az ajtókat az összes Airbus repülőgéphez. Az Airbus történetében először kezdte meg a repülőgép-alkatrészek 3D fémnyomtatását tömeggyártásban.

A reteszelő tengelyek gyártáshoz EOS M 400-4 nyomtatót használnak, az alapanyag pedig titánium por. Ezt négy lézernyaláb olvasztja meg és hozza létre belőle a kívánt vastagságú és alakú fémrétegeket, amelyekből maga az alkatrész készül. Az új gyártási módszer anyag-igénye jóval kisebb, mint a hagyományos öntés esetében, amely különösen nagy előny az olyan drága fémek esetében, mint a titán. A 3D nyomtatással készülő alkatrészek könnyebbek lesznek, miközben semmit nem veszítenek szakítószilárdságukból. Egyetlen nyomtatási folyamat során maximum 28 reteszelő tengelyt lehet előállítani.

A nyomtatott alkatrészek 45 százalékkal könnyebbek, az előállításuk pedig 25 százalékkal olcsóbb, mintha hagyományos eljárással készülnének. Mivel minden A350-eshez 16 darab reteszelő tengelyre van szükség, ezek 3D nyomtatással való előállítása több mint négy kilogrammnyi súlymegtakarítást tesz lehetővé repülőgépenként. Az Airbus úgy számol, hogy a nyomtató teljes kapacitása mellett évi 2200 alkatrészt fognak gyártani. A szükséges engedélyeket 2018. év végéig szerzik be, a sorozatgyártás pedig 2019 elején indulhat el. Az első nyomtatott A350 alkatrészek – a 420-as gyártási számú repülőgépbe beépítve – 2020-ban emelkedhetnek a magasba. Az Airbus Helicopters is tervezi, hogy további ajtó-alkatrészeket is 3D nyomtatással állítana elő – és a tervek szerint az eljárást a helikoptergyártásban is használnák.

„Szeretnénk, ha a fejlesztők még gyakrabban alkalmaznák a 3D nyomtatási technikát. A súlycsökkentés ugyanis a helikopterek esetében kimondottan fontos. Az Airbus még ebben az évben megteszi az előkészületeket arra, hogy helikopteralkatrészek gyártására is kiterjessze a 3D technológiát” – mondta Luis Martin Diaz, a donauwörthi Airbus Helicopters gyár ipari szolgáltató központjának igazgatója.

Forrás: Uniomedia

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-11-18 16:45:23
Idén októberben megállapodás született arról, hogy különleges mentéseknél segédkezik egymásnak az EUFOR (European Union Force) és a konjici Prenj Hegyimentő Szolgálat. Az együttműködés aláírásakor a nemzetközi haderőt dr. Sticz László vezérőrnagy, az EUFOR Althea művelet parancsnoka, míg a bosnyák felet Almir Mahmutović, az önkéntes szervezet igazgatótanácsának elnöke képviselte.
2024-11-16 13:42:57
„A légierő szervezeti kultúrája olyan értékeket és hagyományokat őriz, amelyek egyedülállóak – hangsúlyozta dr. Kutnyánszky Zsolt, a Honvédelmi Minisztérium védelmi stratégiáért és humánpolitikáért felelős államtitkára a 101. honi Puma Vadászrepülő Osztály megalapításának 80. évfordulója alkalmából szervezett bemutató rendezvényen, november 15-én, pénteken, Budapesten, a Bálna Honvédelmi Központban.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.
2024. 12. 11., 23:31
A MEDEVAC (Medical Evacuation) egy egészségügyi kiürítési/evakuálási eljárás, amely során a sérült vagy beteg személyeket sürgősségi orvosi ellátásra szállítanak - gyakran helikopterrel.

  Legfrissebbek most

Mint ahogy arról korábban már lapunkon is beszámoltunk, Portugália a brazil Embraer A-29N Super Tucano típusával modernizálná légierejét. A szándékból mára valóság lett, a két fél aláírta a beszerzéshez kapcsolódó szerződést.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.