2015. szeptember 14-én az AERO Vodochody AEROSPACE két tesztpilótája, Miroslav Schützner és Vladimír Kvarda sikeresen végrehajtotta az első felszállást az L-39NG kiképzőgéppel. Az új gépbe a Williams International cég FJ44-4M jelzésű hajtóművét, a Genesys Aerosystems avionikáját és a SPEEL Praha head-up display-ét építették be.
A repülőgép rendeltetése a beépítendő új hajtómü és
avionikai berendezések tesztelése, melynek eredményeképpen nekikezdhet az AERO
Vodochody az L-39NG projektnek. Az eredeti sárkányhoz képest elhagyták a szárnyvégi póttartályokat,kompozit anyagos törővéggel helyettesítve azt. Az első felszállást megtisztelte
jelenlétével a Cseh Légierő parancsnoka, Libor ©tefánik dandártábornok és a védelmi minisztérium több képviselőjeis.
A gyár elnök-vezérigazgatója, Ladislav ©imek a
következőképpen foglalta össze az első felszállás tapasztalatait: „
Bebizonyosodott, hogy kiváló választás volt mind a Williams InternationalFJ44-4M hajtómüve, mind a Genesys Aerosystems és a SPEEL Praha avionikai
berendezései. Alig telt el háron hét a hajtómü leszállítása óta és túl vagyunkaz első, sikeres felszálláson. Köszönettel tartozom a partnereinknek, akik
nélkül nem jöhetett volna létre ilyen rövid idő alatt ez a projekt. Ki kellemelnem cégünk szakembereinek kiemelkedő munkáját is, akik a folyamatban lévő
munkák mellett tudták tartani azt a szoros határidőt, amit megígértünk. Alegjobb alkatrészek és anyagok felhasználásával egy olyan repülőgépet gyártank, amellyel sikeresek lehetünk a piacon,
megfelelve leendő vásárlóink igényinek.”
Az AERO Vodochody AEROSPACE ez idáig több, mint 3000 darabot
gyártott a nagysikerü L-39-es típusból – ennek a családnak lesz a legmodernebb
tagja az új FJ44-4M hajtómüves L-39NG. Az új hajtómü és az avionikaiberendezések a kiképző gépek piacán a legjobbak közé emelik a régi-új
fejlesztést. Aki több információt szeretne kapni róla, első kézből teheti aszeptember 19-20-a közötti ostravai NATO-DAY-en. A gyártó tervei között a
következő évben több repülőnapi megjelenés is szerepel.Az L-39NG kimondottan a modern légierők részére fejlesztett kiképző repülőgép. Alapja a jól bevált L-39-es, azonban a berendezéseit a legmodernebbekre cserélték le. A hajtómüvét a TAP Blue hajtómüvezérlő rendszer felügyeli, melynek köszönhetően nagyon magas a megbízhatósági indexe és alacsonyan tarthatóak az üzemeltetési költségek. Az avionikai berendezések lehetővé teszik, hogy 4. és 5. generációs vadászrepülőgépekre ezen a típuson képezzék ki a leendő pilótákat, valamint a leendő vásárlók igényeinek megfelelően változtassanak azokon. 5 külső fegyver-felfüggesztési ponttal rendelkezik, valamint alkalmas a legmodernebb, a kiképzés színvonalát emelő szimulációs technológiák alkalmazására is.
Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.