2025. 03. 31. hétfő
Árpád
: 402 Ft   : 371 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

JETfly  |  2012. 10. 03., 13:38

A frankfurti repülőtér új A-Plus terminálja – amely az 1-es Terminal épületének 800 méteres hosszúságú, nyugati irányba történő kibővítése – a körülbelül 4 évig tartó építési munkálatokat követően a tervezett időben nyitotta meg kapuit. Az új terminált október 10-től vehetik használatba a repülőgép társaságok, ettől kezdve Németország legnagyobb repülőterének utasforgalmi kapacitása több mint 6 millió utassal nő évente, ez éves szinten összesen kb. 65 millió utast jelent. A komplexumot, amelynek kialakítása 700 millió euróba került, kizárólag a Lufthansa és a Star Alliance partnerei használhatják. Az A-Plus terminál több olyan repülőgép parkolóhellyel is rendelkezik, melyek  a széles fesztávú repülőgépeket is ki tudják szolgálni, mint az A380 szuperjumbo vagy a Boeing B747 család.

“Meg vagyok győződve arról, hogy utasaink értékelni fogják az A-Plus terminált. Az öt új tranzit váró és a legújabb technológiák új sztenderdeket állítanak fel. Az A-Plus terminállal frankfurti bázisunk ismét Európa legnagyobb reptereinek élvonalába került, Frankfurt pedig Európa szívében van, és így megkerülhetetlen. Az átadás nagyszerü hír a német légiközlekedési iparág és a Frankfurt/Rajna-Majna régió számára, ez utóbbi pedig jelentősen profitálhat majd Németország legnagyobb repteréből” - mondta Christoph Franz, a Deutsche Lufthansa AG elnök-vezérigazgatója. Az A-Plus terminál 185 000 m² teljes használatban lévő alapterületével a legnagyobb föld feletti építkezés a frankfurti repülőtér életében, illetve a Terminal 2 1994-es megnyitása óta. A hosszabb távokra repülő gépek számára hét parkoló áll rendelkezésre, ebből négyet olyan emeletes repülők kiszolgálására készítettek fel, mint az A380 szuperjumbo, amelyet három teleszkópos utasfolyosó (egy a felső-, kettő pedig a főfedélzethez) szolgál ki. A további három parkoló két híddal várja a Boeing 747-8 és Airbus 340 típusú gépek érkezését. Egyéb esetekben az A-Plus terminálon egyszerre akár tizenegy keskenytörzsü gépet is képesek kiszolgálni, így biztosítva az optimális rugalmasságot.

Az új terminál lényegesen könnyebbé és gyorsabbá teszi a Lufthansa legnagyobb központjában az átszállást. A jövőben minden, az Amerikai Egyesült Államokból érkező repülőt a Terminal 1 “A” területén fogadnak és látnak majd el. Sok járat esetében a minimális csatlakozási idő a jelenlegi 60 percről várhatóan 40 percre csökken. Ezen felül az úgynevezett dokkolási arány látványosan magasabb lesz, ami azt jelenti, hogy több repülőgép képes közvetlenül leszállni és parkolni a Terminálon ahelyett, hogy a gépet külön parkoltatni kelljen, majd átirányítani a forgalmi előtérbe. Ez a megoldás az utasok számára is jóval kényelmesebb, mint a terminál buszokkal egyik pontból a másikba közlekedni, ráadásul ez a megoldás az irányítók munkáját is leegyszerüsíti.

A tervezett időben nyílt meg a frankfurti repülőtér ´´A-Plus´´ terminálja

Az A-Plus terminál 5 Lufthansa tranzit váróval rendelkezik: egyet tartanak fenn az első osztály utasai számára, kettőt a Senator és kettőt a Business osztályon utazóknak. A várókban az utasok pihenhetnek, dolgozhatnak vagy felfrissíthetik magukat. Ezek a létesítmények csaknem 50 százalékkal – több mint 14 000 négyzetméterrel - növelik meg a Lufthansa teljes váróterületét a frankfurti repülőtéren. A megnövelt területü terminálon további újítások is szolgálják az utasok kényelmét: a mozgójárdák hosszabbak és szélesebbek lettek, így kisebb távokon szükséges csak gyalogolni, és a sietősebb utasok számára is könnyebb így megkerülni azokat, akiknek kevésbé szempont a gyorsaság az utazásuk során. Mindezen felül a hatalmas váró területeken elhelyezett üléseket elektromos csatlakozókkal és USB portokkal is felszerelték, így a különböző elektromos eszközök töltése is könnyedén megoldható. A kibővített 1-es Terminal a repülőtér területén árusítók számára is sok előnyt nyújt. A teljes területből 12 000 négyzetmétert 60 üzletnek és étteremnek tartottak fenn, ezek főleg a két központi üzletterületen foglalnak helyet. A frankfurti repülőtér életében először a vámmentes Travel Value Shop üzleteket álmodták meg olyannak, amelyeken keresztül lehet sétálni. Az utasokat automatikusan ezeken az árusító területeken vezetik át, miután elhagyták a biztonsági ellenőrző pontokat. Az A-Plus terminál alapkő letételére 2008. decemberében került sor. Hatalmas kihívást jelentett az, hogy a munkálatok ideje alatt is zökkenőmentesen üzemelhessen a repülőtér a szomszédos Terminal 1-en, valamint a forgalmi előtérben. Bizonyos munkálatok kizárólag éjszaka haladhattak. 2012. júliusában a terminál első része, azaz az A-Plus úgynevezett “gyökere” avagy csomópontja és a már létező A Terminál már megnyitotta kapuit.

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 03. 10., 09:05
A szokásosnál is nagyobb vihart kavart az Azerbaijan Airlines 2024. december 25-én Bakuból Groznijba tartó 8243-as járatának katasztrófája. A gép a kazahsztáni Aktau repülőterétől nem messze zuhant le: az utolsó másodpercekről kamerafelvétel is készült. A gépen 67-en voltak - 29 személy élte túl a becsapódást.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025-03-18 12:44:09
Együttműködési megállapodást írt alá a Budapesti Gazdaságtudományi Egyetem (BGE) és a Wizz Air. A légitársaság támogatásával egyedi arculatú, a repülés világát idéző tanterem nyílt az egyetem zuglói campusán. Az ünnepélyes átadón Dr. Király Gábor, a BGE dékánja és Evgenia Ivanova, a Wizz Air toborzási, szervezetfejlesztési és kompenzációs vezetője osztotta meg gondolatait a partnerség jelentőségéről.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 31., 12:34
A Renegade gyakorlat egy repülőtér életében nagyon fontos művelet, ahol egy idegen-, önmagát nem azonosító légi járművet földre kényszerítenek, majd személyzetét előállítják a hatóságoknak.
2025. 03. 28., 22:43
Az ejtőernyősök napja minden évben az egyik leglátványosabb honvédségi ünnepség. Idén is minden meghívott a levegőt kémlelte Szolnokon, amikor több tucat katona ejtőernyős ugrással tisztelgett az egykori bátor hősök előtt.
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.

  Legfrissebbek most

Február 6-án tette közzé az ukrán védelmi minisztérium az első képet egy, már hazai felségjelzéseket viselő Mirage 2000-5F-ről. A kétüléses változatot ábrázoló kép felirata szerint ráadásul az első példány már Ukrajnában van.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.