2024. 12. 21. szombat
Tamás
: 414 Ft   : 399 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

MAKSZ 2011 - beharangozó

JETfly  |  2011. 08. 16., 10:00

A mai napon nyitja meg kapuit a Nemzetközi Repülési- és Űrkutatási Szalon 2011 rendezvény a Moszkva mellett található Zsukovszkij légibázison. A szervezők az idén sem akarnak semmit a véletlenre bízni, így a földi bemutatók mellett színvonalas repülőbemutatóval készülnek. A két évvel ezelőtt megrendezett kiállításra rányomta bélyegét a felkészülés során bekövetkezett katasztrófa, amely során az Orosz Lovagok bemutató kötelékének két Szu-27 típusú repülőgépe ütközött össze a levegőben és a kötelék parancsnoka, Igor Tkacsenko ezredes életét vesztette.

A múltidézés után nézzük, milyen különlegességekkel, milyen repülőprogrammal készültek a szervezők.

A moszkvai Nemzetközi Repülési- és Ürkutatási Szalon egyik megkülönböztető védjegye volt a mindig színes, színvonalas repülési bemutatóprogram. Az előzetes tervek szerint nem lesz ez máshogy az idei rendezvényen sem.

A MAKSZ-2011-re kilátogató érdeklődők a négy kiváló, orosz bemutató kötelék – Orosz Lovagok, Fecskék, Oroszország Sólymai és a Rusz mellett levegőbe emelkednek amerikai, francia és olasz felségjelü bemutató repülőgépek, valamint megmutatják tudásukat Oroszország tesztpilótái modern hazai gyártású vadászrepülőgépeken éppúgy, mint polgári gépeken.

A repülési program egyik érdekessége lesz az „Első Repülés” repülőklub által életre hívott csoport bemutatója, amely kötelék 2009-ben alakult. Napjainkban ez az egyetlen olyan civil kötelék Oroszországban, amelynek tagjai Jak-52 és Jak-54 típusú repülőgéppel mutatják be programjukat. Az „Első Repülés” repülőklub bemutató csapatának tagjai között olyan sportrepülők is megtalálhatók, akik korábban orosz-, vagy éppen világbajnokok voltak.

Szintén a repülőprogram részeként emelkedik a levegőbe a „Balti Méhek” bemutató kötelék, a balti államok első és egyedülálló civil bemutató csoportja. A 2008-ban alakult kötelék központja a Rigától 60 km-re található Tukumsz repülőtéren található.

Baltic Bess kötelék (L-39C)

A kötelék fiatal kora ellenére már Európa és Ázsia több államában bemutatkozott, többek között Csehországban, Lengyelországban, Németországban, Franciaországban, Svájcban, Finnországban és az Egyesült Arab Emirátusokban. (Mellékesen jegyezném meg, hogy a Baltic Bees vezetője reményét fejezte ki a februári, brüsszeli találkozón, hogy hamarosan Magyarországon is bemutathatják repülési tudásukat.)

A kötelék tagjai a bemutató során L-39C „Albatrosz” repülőgépeken repülnek. A csoport repülőgépeinek jellemzője a „balti méhekre” hasonlító festés, ami kihangsúlyozza a repülőgép aerodinamikai kialakítását. Bemutatójuk során az 5 gépes kötelék a bonyolult mürepülés szinte valamennyi elemét felvonultatja.

A látogatók érdekében a statikus sort is átalakították a szervezők. A 3 tonnánál könnyebb gépeket füves területen lehet megtekinteni, míg az ennél „súlyosabb egyéniségek” a betonozott fel- és leszállópályán láthatóak.

A hagyományok szerint a statikus sort az orosz „Egyesített Repülőgépgyártó Konzorcium” kiállítása nyitja. A felvonultatott gépek között megtekinthetőek lesznek olyan modern harci repülőgépek, mint a Szu-35, MiG-35, Szu-30MK2, valamint az orosz polgári repülőgépgyártás újdonsága a Szuhoj SzuperJet-100. A repülési programban első alkalommal láthatja a nagyközönség az orosz, ötödik generációs repülőgépet, a PAK FA-t (Front Légierő Perspektivikus Repülő-komplexum).

PAK FA ötödik generációs repülőgép

A statikus soron az orosz légierő teljes arzenálja felvonul: Tu-160, A-50, Tu-95, Szu-27 SzM, MiG-29SzMT, Szu-24M, Szu-35SzM, Szu-34, MiG-31B, Jak-130, valamint Ka-52, Mi-26, Mi-8 MTV-5, Mi-28 típusú helikopterek.

A repülési programban olyan tematikus bemutatók is szerepelnek, mint „kutató-mentő feladat Ka-226T és Mi-34Sz1 helikopterek részvételével, illetve „Antiterror” bemutató Ka-52, Mi-28NE és Mi-8 típusú helikopterekkel.

A MAKSZ-2011 rendezvényre különleges „müsorral” is készülnek a szervezők. Felidézik a Nagy Honvédő Háború moszkvai csatáját korhü repülőgépek repüléseivel. A programban szerepelnek többek között egyéni és kötelékrepülések, amelyeket a korhü repülőtér berendezés valamint a narráció tesz még élvezetesebbé. A kor repülőgépei közül először fog 10 gép a levegőben bemutatkozni, úgymint: I-15bisz, I-153, I-16, DIT, S-2, 3 x Po-2, 2 x MiG-3, valamint a földön két T-60 típusú harckocsi, GAZ-AA gépkocsik, légvédelmi fegyverek, valamint egy müködő mozgó konyha.

A MAKSZ-2011 kétségkívül „legnagyobb látványossága” az Airbus cég legnagyobb utasszállító repülőgépe az Airbus A380 lesz. Az ukrán újdonságok között látható lesz az An-158 típusú repülőgép.

Ezen tények ismeretében ebben az évben a MAKSZ lesz az egyetlen kiállítás a világon, ahol egyidőben lesznek láthatóak a legnagyobb utasszállító valamint szállító repülőgépek.

Franciaországot a repülő programban a Rafale vadászrepülőgép képviseli, míg az olasz légierő C-27 Spartan típusú, mürepülésre képes szállító repülőgépét mutatja be.

Négy év szünet után a kiállításon ismét részt vesznek az amerikai légierő képviselői. A statikus soron lesz látható a C-5 Galaxy katonai-szállító repülőgép, az A-10 csatarepülőgép, valamint a P-3 felderítő repülőgép.

A felkészülés pillanatai ...

A szalonra kilátogatók mindezek mellett megnézhetik a KC-135, F-16, F-15 és B-52 típusú repülőgépeket, míg az F-15 egy új, 15 perces programot mutat be a levegőben.

A MAKSZ minden alkalommal egyre több és több figyelmet fordít az üzleti programokra, amit bizonyítanak a növekvő számú megbeszélések, tárgyalások, fórumok és konferenciák. Ennek megfelelően a szakmai napokon, augusztus 17-18-án a repülési programot csökkentik, míg a nyílt napokon 11.00-17.00 óráig, megszakítás nélkül tartanak majd a repülési bemutatók.

Galéria: MAKSZ 2011 - beharangozó

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!
Ha lemaradt volna erről:

Még több friss hír

2024. 12. 07., 20:15
Egy hely, ahol találkozik a legmodernebb haditechnika az örök klasszikusnak számítóval: a Nemzeti Közszolgálati Egyetem Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar állami légiközlekedési szakán nem csak pilótákat képeznek, hiszen a merev- és forgószárnyasok üzemeltetése és karbantartása legalább annyira fontos, mint azok vezetése.
2024. 11. 29., 14:54
2024. szeptember 30 - október 11. között Görögország volt a házigazdája a NATO legnagyobb idei hadgyakorlatának. A hazai szuperszonikusokon kívül 11 légierő gépei érkeztek a mediterrán légtérbe - brit, kanadai, francia, svéd, magyar, lengyel, román, spanyol, olasz, portugál, és amerikai felségjellel -, hogy bebizonyítsák: a szövetség haderőnemeinek sikeres együttműködésével készen állnak egy lehetséges támadás elhárítására.
2024-12-14 16:00:42
Kovács Krisztián ezredest nevezték ki az MH Kiss József 86. Helikopterdandár új parancsnokává 2025. január elsejei hatállyal. Elődje, dr. Bali Tamás dandártábornok az MH Összhaderőnemi Műveleti Parancsnokság parancsnokhelyetteseként folytatja katonai szolgálatát.
2024-12-11 16:45:48
A Wizz Air örömmel jelenti be, hogy a World Finance szaklap “Carbon Awards 2024” programjában karbonintenzitásának csökkentéséért és a fenntarthatóbb üzemelésért bevezetett gyakorlatok elismeréseként elnyerte a “Legjobb légitársaság a szén-dioxid-kibocsátás csökkentéséért” elismerést.
   MÁSOK ÍRTÁK
2024. 12. 19., 11:57
A két H225M helikopter megérkezése, azt jelenti, hogy a megrendelt 16-ból már 14 a Magyar Honvédségnél van – tette hozzá Szalay-Bobrovniczky Kristóf.
2024. 12. 17., 12:25
A keskenytörzsű, közepes hatótávolságú utasszállítóhoz a légitársaság az amerikai Azorra lízing- és vagyonkezelő cég közvetítésével jutott hozzá.
2024. 12. 15., 22:13
Annak idején, amikor a Lockheed a P-3 Orion tervezésébe fogott, nem is volt kérdéses, hogy az óceánnal körülvett Ausztrália légierejénél is megjelenik majd a típus, de hogy valamivel több, mint fél évszázadon át, 2023 végéig repül majd a kengurus felségjellel, azt talán ők sem gondolták.
2024. 12. 13., 10:46
Az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandárnál tett látogatást dr. Böröndi Gábor vezérezredes, a Honvéd Vezérkar főnöke.

  Legfrissebbek most

Év végi kötelékrepülést hajtottak végre az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár pilótái tíz JAS-39 Gripen vadászgéppel. A kötelék gépei közül nyolc kiképzési repülést hajtott végre, és hozzájuk csatlakozott a készültségi géppár is.

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.