2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Az Indiai Légierő kikonzervált MiG-29-eseket venne az oroszoktól

Az Indiai Légierő kikonzervált MiG-29-eseket venne az oroszoktól
JETfly  |  2019. 02. 22., 10:48
Az Indiai Légierő kikonzervált MiG-29-eseket venne az oroszoktól

A szükség nagy úr: amíg az indiai politikusok a Rafale-üzlet miatt marják egymást és közben egymás után vonnak ki egész repülőszázadokat a hadrendből, az Indiai Légierő keresi a megoldást és talált is – olyan MiG-29-eseket vásárolna az oroszoktól, amelyek még a típus első szériájából kerültek ki és több évtizede le voltak konzerválva.

Az ötletet a Jaguár-flotta életrekeltése adta, ugyanis az indiai Jaguárok üzemben tartásához 35 darab kiszuperált Jaguárt vásároltak Franciaországból, az Egyesült Királyságból és Ománból, majd ezek kannibalizációjával megpróbálják levegőben tartani a 115 darabos indiai Jaguár-flottát.

Az orosz MiG-29-esekkel azonban más a terv – ezeket teljesen fel akarják újítani és teljes értékű vadászgépeket akarnak építeni belőlük. Jelenleg az Indiai Légierő 62 darabos MiG-29-es kontingensének felét már modernizálták – erről még 2008-ban kötöttek szerződést és pillanatnyilag „csupán” öt évvel kullognak az eredeti ütemterv után. A modernizálás célja a légifölény-vadász szerepkörből felfejleszteni a MiG-eket többfeladatú harci gépekké, amelyek a klasszikus levegő-levegő szerepkör mellett már képesek lennének teljes harcértékű levegő-föld bevetésekre is, irányított rakéták és „okos bombák” alkalmazásával. A modernizálás során az élettartamot is kitolnák az eddigi 25év/2 500 óráról 40 év/3 500 órára.

Az orosz partner kedvező áron kínálja a 21 darab repülőgépet. Ezek a szerkezetek ugyan a 80-as években kerültek ki a gyárból, de soha nem repültek és az indiai fél szakemberei szerint kiváló kondícióban vannak a fődarabok és a sárkányszerkezetek is.

India 36 darab Rafale-t is vásárolt Franciaországtól, melyek 2019-2022 között érkeznének meg. Ezek azonban nem oldják meg az Indiai Légierő gondját, mivel a jelenlegi 31 repülőszázad helyett legalább 42 század erőre lenne szükségük a kínai és pakisztáni „fenyegetés” ellensúlyozására.  Tovább súlyosbítja a helyzetet, hogy 2024-ig 6 század MiG-21-est és MiG-27-est kell kivonniuk, mivel véglegesen elöregedtek a gépek. A hazai gyártású Tejas vadászgépekból eddig összesen 12 darabot sikerült még csak legyártani, a megrendelés összesen 123 darabra szól – ezek még a Mark-1A szériából kerülnének ki, csupán 40 darab lenne a felturbózott változat. Amennyiben az elvárásoknak megfelelnének, az Indiai Légierő további 201 darab Tejas Mark-II vadászgépet rendelne – ezek már teljesen modernizált, többfeladatú repülőgépek lennének, a kor követelményeinek megfelelő képességekkel (megnövelt fegyverterhelés, jóval több üzemanyag-tartalék, modern radar és avionika, valamint erősebb hajtómű).

A balesetben elvesztett Szu-30MKI-k helyett további kilenc Szuhojt is vásárolna India. Jelenleg egyébként 249 darab Szuhojt tart hadrendben az Indiai Légierő és ez a szám 272-re fog nőni, amint a HAL legyártja a hiányzó darabokat.

Forrás: https://timesofindia.indiatimes.com

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.