A védelmi és biztonsági profilú Saab megállapodást írt alá az Ír Légügyi Hatósággal (IAA), amelynek értelmében a Saab távvezérlésű irányító központot szállít a Dublini repülőtér számára. A központhoz kapcsolódóan távirányítással működő tornyokat helyeznek el Cork és Shannon repterén is. Elektronikus leszállópálya (EFS) installálására is vonatkozik a megrendelés mindhárom reptér esetében.
A Saab távvezérlésü irányítótornya a világ első müködő és jóváhagyott rendszere ezen a téren. A corki és a shannoni távvezérlésü irányítótornyokat a dublini központból fogják müködtetni. A fejlesztés egy nagyszabású értékelés részét képezi, amelyet a SESAR (Single European Sky ATM Research) fog elvégezni. Mindhárom reptéren rendszeresítenek elektronikus leszállópályát is.
„A távvezérlésü irányítótorony üzembe helyezésével, valamint az elektronikus leszállópálya alkalmazásával az Ír Légügyi Hivatal magasabb szintre emeli a légi forgalom irányítását. Naponta egyre több utasunk fogja felfedezni a Saab torony rendszerének köszönhető kapacitás és hatékonyság növekedést”, mondta Anders Carp a Saab forgalmi irányítási üzletágának vezetője.
„Az Ír Légügyi Hatóság (IAA) célja, hogy biztonságos, modern és költséghatékony technológiát alkalmazzon, amely az utasaink kényelmét szolgálja. Büszkék vagyunk arra, hogy 2015/16 folyamán részt vehetünk a SESAR magas szintü bemutató programjában. A távvezérlésü irányítótorony és az EFS egyaránt modern megoldás, amely kiválóan illeszkedik a cégfilozófiánkhoz és tovább növeli a tornyunk hatékonyságát, valamint a biztonságos müködést”, mondta Peter Kearney, az IAA müveleti és ATM stratégia igazgatója.
A Saab úttörőként fejlesztette ki a távvezérlésü irányítótorony rendszert és technológiát, szorosan együttmüködve légiforgalmi irányítókkal és légi navigációs szolgáltatókkal. Ezzel a szerződéssel a Saab megszilárdítja pozícióját, mint a világ meghatározó távvezérlésü irányítótorony szolgáltatója. A Saab egyedüliként rendelkezik használatban lévő távirányítású irányítótornyokkal.
A Saab távirányítású irányítótornyához tartoznak nagyfelbontású kamerák, valamint „pan-tilt-zoom” kamerák, felderítő és meteorológiai szenzorok, mikrofonok, fényjelző „fegyverek” és további eszközök, amelyeket a reptér telepíthet. A szenzorok adatai továbbítódnak a távirányítású irányítótorony központjába (RTC), ahol valós időben megjelennek a kivetítőkön. A központban az irányító olyan eszközökkel, köztük élő videó képpel rendelkezik, amelyek segítségével és pont úgy tudja müködtetni a repteret, mint ha egy hagyományos irányítótoronyban ülne.
Az elektronikus leszállópálya (EFS) olyan rendszert takar, amelyik monitoron mutatja a tervezett légi forgalmat és így helyettesíteni tudja a hagyományos, papír alapú rendszert, amit eddig alkalmaztak a tornyokban.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.