2025. 03. 26. szerda
Emánuel
: 399 Ft   : 369 Ft Benzin: 625 Ft/l   Dízel: 687 Ft/l   Írjon nekünk HADITECHNIKA

Saab távirányítású irányítótornyokat rendelt Írország

JETfly  |  2015. 06. 04., 11:14

A védelmi és biztonsági profilú Saab megállapodást írt alá az Ír Légügyi Hatósággal (IAA), amelynek értelmében a Saab távvezérlésű irányító központot szállít a Dublini repülőtér számára. A központhoz kapcsolódóan távirányítással működő tornyokat helyeznek el Cork és Shannon repterén is. Elektronikus leszállópálya (EFS) installálására is vonatkozik a megrendelés mindhárom reptér esetében. 

A Saab távvezérlésü irányítótornya a világ első müködő és jóváhagyott rendszere ezen a téren. A corki és a shannoni távvezérlésü irányítótornyokat a dublini központból fogják müködtetni. A fejlesztés egy nagyszabású értékelés részét képezi, amelyet a SESAR (Single European Sky ATM Research) fog elvégezni. Mindhárom reptéren rendszeresítenek elektronikus leszállópályát is. 

 „A távvezérlésü irányítótorony üzembe helyezésével, valamint az elektronikus leszállópálya alkalmazásával az Ír Légügyi Hivatal magasabb szintre emeli a légi forgalom irányítását. Naponta egyre több utasunk fogja felfedezni a Saab torony rendszerének köszönhető kapacitás és hatékonyság növekedést”, mondta Anders Carp a Saab forgalmi irányítási üzletágának vezetője. 

 „Az Ír Légügyi Hatóság (IAA) célja, hogy biztonságos, modern és költséghatékony technológiát alkalmazzon, amely az utasaink kényelmét szolgálja. Büszkék vagyunk arra, hogy 2015/16 folyamán részt vehetünk a SESAR magas szintü bemutató programjában. A távvezérlésü irányítótorony és az EFS egyaránt modern megoldás, amely kiválóan illeszkedik a cégfilozófiánkhoz és tovább növeli a tornyunk hatékonyságát, valamint a biztonságos müködést”, mondta Peter Kearney, az IAA müveleti és ATM stratégia igazgatója. 

Saab

A Saab úttörőként fejlesztette ki a távvezérlésü irányítótorony rendszert és technológiát, szorosan együttmüködve légiforgalmi irányítókkal és légi navigációs szolgáltatókkal. Ezzel a szerződéssel a Saab megszilárdítja pozícióját, mint a világ meghatározó távvezérlésü irányítótorony szolgáltatója. A Saab egyedüliként rendelkezik használatban lévő távirányítású irányítótornyokkal. 

A Saab távirányítású irányítótornyához tartoznak nagyfelbontású kamerák, valamint „pan-tilt-zoom” kamerák, felderítő és meteorológiai szenzorok, mikrofonok, fényjelző „fegyverek” és további eszközök, amelyeket a reptér telepíthet. A szenzorok adatai továbbítódnak a távirányítású irányítótorony központjába (RTC), ahol valós időben megjelennek a kivetítőkön. A központban az irányító olyan eszközökkel, köztük élő videó képpel rendelkezik, amelyek segítségével és pont úgy tudja müködtetni a repteret, mint ha egy hagyományos irányítótoronyban ülne. 

Az elektronikus leszállópálya (EFS) olyan rendszert takar, amelyik monitoron mutatja a tervezett légi forgalmat és így helyettesíteni tudja a hagyományos, papír alapú rendszert, amit eddig alkalmaztak a tornyokban. 

Ha tetszett a cikk, kövesse
a JETflyt a Facebookon!

Még több friss hír

2025. 02. 25., 11:36
Február 24-től elindult az Ifjúsági Pilóta Program (IPP) 2025-ös jelentkezési időszaka, amely országos lefedettséggel kínál lehetőséget a repülés iránt érdeklődő fiatalok számára. A program célja, hogy a 14–18 éves korosztály számára biztosítson egy átfogó, több lépcsős képzési rendszert, amelynek során a résztvevők vitorlázórepülő-képzésben vehetnek részt.
2025. 02. 25., 08:45
Hozott is változást meg nem is a sokáig várt-követelt Lockheed Martin F-16AM/BM Fighting Falconok megjelenése Ukrajna felett. A sajtócikkek és a politikusok nyilatkozatai a végletekig felkorbácsolták a várakozásokat - ehhez képest persze csalódást okoz az eddig nyilvános forrásokból ismerhető eredmény.
2025-03-14 15:10:30
A legmodernebb technológiákkal gazdagodott a honvéd tisztképzés – jelentette ki Vargha Tamás, a Honvédelmi Minisztérium (HM) parlamenti államtitkára Szolnokon, a Nemzeti Közszolgálati Egyetem (NKE) Hadtudományi és Honvédtisztképző Kar campusán, ahol szimulátorokat és speciálisan a légi közlekedésre fókuszáló kibővített valóságlaboratóriumot (XR-labor) adtak át.
2025-03-14 14:37:45
„A szabadság nem ajándék, hanem örökségbe kapott kincs, amit meg kell védeni. Önök az elmúlt években bizonyították, hogy készen állnak a magyar égbolt védelmére” – fogalmazott Szalay-Bobrovniczky Kristóf honvédelmi miniszter Kecskeméten, az MH vitéz Szentgyörgyi Dezső 101. Repülődandár március 15-ei ünnepi állománygyűlésén.
2025-03-12 15:37:17
A C-17 Globemaster III már csak óriási méretei miatt is a stratégiai légi szállítás egyik legfontosabb és legsokoldalúbb repülőgépe, mondják a Nehéz Légiszállító Ezred katonái. A légi jármű Kenyeri fölött a kivételes teherdobó képességét bizonyíthatta.
   MÁSOK ÍRTÁK
2025. 03. 21., 14:24

(Forgó)szárnyas életmentő

Beszélgetés Dajka Attila őrnaggyal, az MH Kiss József 86. Helikopterdandár helikoptervezetőjével.
2025. 03. 19., 09:32
Ez a bejegyzés az előző folytatásának is tekinthető, de nem az SH-3 Sea Kingről, mint típusról, és nem is a pilótákról lesz szó, hanem azokról, akik hátul, a tehertérben dolgoztak.
2025. 03. 18., 15:11
Elindult a Magyar Honvédség „Embert a vasra!” toborzókampányának következő fázisa.
2025. 03. 17., 12:09
A TV2 katonai sport-realityjének számtalan kihívása után egy újabb kaland várt A Kiképzés győzteseire, ugyanis a döntőt nyerő Kinizsi raj tagjainak egyik jutalma egy Gripen repülés volt.

  Legfrissebbek most

2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.  

  HÍRLEVÉL FELIRATKOZÁS

Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!

E-mail cím:

Megszólítás:


A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.

Feliratkozás most

  Háború Művészete magazin

A II. világháború csendes-óceáni hadszínterét kezdetben a japán flotta uralta. A Pearl Harbor utáni hónapok a nyugati szövetségesek számára valóságos vesszőfutást jelentettek, amelynek során számos hadihajót és tengerészek ezreit vesztették el.