A Novoszibirszki Repülőgépgyár jelcovkai repülőterén 2015. június 10-én lezajlott az „újragondolt” An-2-es szűzfelszállása. A Szibériai Repüléskutató Intézet igazgató-tesztpilótája, Vlagyimir Barszu emelte először a levegőbe a kétfedelűt. A projekt célja leváltani az ukrán gyártású An-2-eseket, ezért a Szuhoj iroda kifejlesztette az egyelőre Könnyű Többfeladatú Repülőgép (Light Multipurpose Aircraft) névre hallgató típust.
Az új gép szénszálas és kompozit anyagok felhasználásával készül majd a novoszibirszki gyárban. A tervezett darabszám egyelőre nem ismert, de a sikeres tesztek után az előrejelzések többszáz darabról szólnak. A szénszálas anyagokat a szárnyak és a bordák kialakításánál használják, a kompozit anyagok a törzsnél játszanak majd szerepet – a fejlesztés azonban még nem fejeződött be, a végeredmény még messze van.
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.