Az orosz védelmi minisztérium tervei szerint a még egyelőre csak számítógépes tervrajzokban létező Irkut MSz-21 keskenytörzsű utasszállító repülőgépből alakítják majd ki az Orosz Légierő új légtérellenőrző (AWACS) repülőgépét. Erről Valerij Lunkov, az Irkut repülőgépgyár értékesítési igazgatója beszélt a párizsi légiszalonon adott sajtótájékoztatóján.
„Még nem kezdtük el az egyeztetést a minisztériummal a gép pontos részleteit illetően, de hamarosan megkezdődnek a tárgyalások” - tette hozzá az igazgató. A sajtótájékoztatón elhangzott: a védelmi tárca 45 darabot rendelt a rövid- és középtávú utakra szánt utasszállító gépből, melyekkel a még meglévő, de elavult és drágán üzemeltethető Tupoljev Tu-134 és Tu-154 típusokat váltják majd le.
Az Irkut MSz-21-est a tervezők az Airbus A320 és a Boeing 737 gépcsaládok orosz megfelelőjének szánják. A legutóbbi, 2014 novemberi információk szerint az első prototípusnak még 2015 vége előtt el kellene készülnie. Az eddigi 175 gépes megrendelési lista a remények szerint 1 000 gép fölé is emelkedhet majd. Igaz, a helyzetet bonyolítja az orosz cégek ellen elrendelt gazdasági szankciók sora, s az, hogy a repülőgép jelentős része (így például az avionikai rendszer, az irányítórendszerek, a víz- és szennyvízrendszer, az utastér berendezése) nyugat-európai és amerikai forrásból érkezik. Érdekes kérdés, hogy ezeket sikerül-e hazai, kizárólag orosz forrásból érkező rendszerekkel kiváltani?
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
2006. március 21-én nagyszabású eseményre, a Magyar Légierő első öt JAS 39 Gripenjének (3 C és 2 D változat) érkezésére várták a sajtó képviselőit a Kecskeméti Repülőbázison. A repülőgépeket a Magyar Légierő négy, illetve a Svéd Légierő három hajózója repülte hazánkba. A kétórás út a Svéd Védelmi Beszerzések Hivatalának linköpingi területéről indult.
Amennyiben feliratkozik alkalmi hírlevelünkre, postafiókjába küldjük a legfrissebb híreket!
E-mail cím:
Megszólítás:
A hírlevél feliratkozáshoz el kell fogadni a feltételeket.